Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[JAWAPAN KEPADA DR. MAZA] Isunya Jika Mahu Larang Pembesar Suara, Sepatutnya Atas Kehendak Kita Muslim BUKAN Kerana TAKUTKAN KAFIR CINA Laknatullah

CELAH GELEGAR
[JAWAPAN KEPADA DR. MAZA] Isunya Jika Mahu Larang Pembesar Suara, Sepatutnya Atas Kehendak Kita Muslim BUKAN Kerana TAKUTKAN KAFIR CINA Laknatullah

MANA DIA STATUS MALAYSIA SEBAGAI NEGARA ISLAM?

Umat Islam dinegara ini diingatkan agar tidak keliru dan dikelirukan oleh orang kafir yang pandai memutar belitkan isu.

Cuba imbas kembali isu-isu sebelum ini umpamanya berkaitan isu kalimah Allah. Mereka sangat licik mempergunakan pak-pak lebai kita untuk memanipulasikan isu hinggakan Allahyarham Tuan Guru Nik Abdul Aziz juga boleh tertipu dengan pemainan mereka dengan bersetuju penggunaan kalimah Allah digunakan oleh orang kafir.

Ada yang kata hukum Islam membenarkan penggunaan kalimah Allah malah telah dahulu lagi digunakan oleh orang Arab. Dr. Maza juga dengan nada sindir menyatakan jika tidak mahu benarkan penggunaan kalimah Allah kepada bukan Islam, kita mesti ubah lirik lagu negeri.

Namun atas ketegasan Tuan Guru Haron Din, akhirnya Allahyarham Tuan Guru Nik Aziz juga akhirnya sedar akan permainan puak kafir. Puak kafir ada agenda mereka yang jahat terhadap Islam. Kita sebagai muslim mesti cerdik dan pintar membuat analisa tentang sesuatu isu. Jangan melihat dipermukaan sahaja tetapi turunlah ke dalam sampai ke dasar.

Isu sebenarnya ialah bukan hukum Islam itu sendiri.Puak kafir tidak kesah dengan hukum Islam. Isu sebenar ialah konteks kehidupan di negara ini. 

Dalam kes larangan penggunaan pembesar suara di masjid bagi bacaan Al-Quran pula isunya ialah orang kafir MENENTANG perkara tersebut. Mereka bantah dan minta kita tunduk arahan itu. 

Isunya ialah apabila mereka berkuasa dan memerintah seperti di Singapura dan Pulau Pinang, mereka boleh buat apa yang mereka suka.

Isunya bukan hukum bacaan Al-Quran melalui pembesar suara. Jika itu yang kita hendak laksanakan, ia sepatutnya datang dari keputusan fatwa dan kehendak orang Islam sendiri. Laksanakan lah di seluruh Malaysia jika itu hukum Islam yang sebenar yang tiada khilaf baginya. Tetapi jika terdapat pebezaan pandangan ulama terhadap isu ini maka jangan hanya pendapat Dr. maza yang dijadikan sandaran dan diberit tempat di media-media seluas-luasnya seolah-olah itu pendapat muktabar.

Isunya sekarang ialah kita laksanakan sesuatu amalan (ritual) agama kita atas kehendak orang kafir dan kemudiannya kita mencari-cari hujah-hujah bagi membenarkan kehendak puak kafir itu.

[ARTIKEL BERKAITAN: Larangan guna pembesar suara di masjid kecuali Azan akan diwarta di Pulau Pinang kerana aduan dari orang kafir]

Itu yang berlaku sekarang di Pulau Pinang. Mufti Pulau Pinang menyatakan pewartaan ini adalah dibuat setelah sejumlah 10 aduan diterima Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) berkaitan penggunaan pembesar suara di masjid dan surau dari Januari 2012 hingga Mei 2015.

Adakah dengan 10 aduan, JHEAIPP terpaksa mematuhi kehendak mereka. Sudah pastinya kerana tekanan daripada Kerajaan Negeri Kafir DAP. 
  
Encik Yahaya Ismail meluahkan pandangan beliau di mana isunya ialah apabila Kerajaan DAP P. Pinang dengan angkuh membuat keputusan melarang penggunaan alat pembesar suara di masjid untuk urusan ugama. 

"Ini tindakan melampau. DAP sudah berani mencampuri urusan Islam di negeri yang dikuasainya, dan orang Melayu hanya boleh buat bising tanpa ada sesuatu tindakan positif."

"Agama rasmi negara ialah Islam. Bagi negeri-negeri tanpa sultan DYMM Yang Di-pertuan Agong adalah ketua ugama Islam, bukan ketua menteri."


"Mengapakah pihak Istana Negara dan kerajaan Persekutuan tidak bertindak melarang campurtangan kerajaan negeri dalam urusan ugama Islam?"

"Menurut perlembagaan Islam agama rasmi negara. Tidak boleh mana-mana negeri dalam Malaysia melanggar apa yang dikeramatkan dalam perlembagaan. "


"Kalau kerajaan DAP P. Pinang boleh mencampuri urusan ugama Islam tanpa mendapat apa-apa bantahan dari pihak kerajaan Persekutuan dan juga Istana Negara maka ada kemungkinan kerajaan Sabah, Sarawak dan Melaka, sekiranya dikuasai oleh parti pembangkang, mencampuri urusan Islam yang bukan dalam bidang kuasanya." kata beliau.


Sedarlah wahai umat Islam.

Kita mesti cekap membaca gerak tari kung fu puak kafir. Jangan sampai tersilap langkah, kelak anak cucu kita yang merana.

Jika kita buka pintu hati, pastinya sangat senang untuk menilai permainan puak kafir di Malaysia. Bak kata pepatah "sekilas ikan di air, sudah ku tahu jantan betinanya".
 


0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.