Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PUN CAP AYAM JUGAK RUPANYA!!!

SEMUT HITAM
PUN CAP AYAM JUGAK RUPANYA!!!
Haduyai!!! Kita ingatkan hanya setakat Si Menteri Besar Cap Ayam tu je yang boleh dilabelkan sedemikian. Rupanya, Si ADUN DAPigs nipun boleh diletakkan dalam kategori yang sama.

Kalau sebelum ini, bukan main lantang lagi dia mendabik dada nak tunjuk Jaguh dengan mengugut pihak JAIP nak ambik tindakan undang - undang ekoran isu khutbah Aidiladha sebelum ini.

Masa tu, takde pulak dia fikir mengenai jalan 'berhemah' atau nak berjumpa dulu dengan pihak JAIP berhubung isu khutbah tersebut. Terus je dia bagi amaran supaya JAIP tarik balik.

Pada ketika itu, Si ADUN DAPigs tu dah pun membuat dakwaan bahawa tindakan JAIP tu hanya sekadar memalukan parti tersebut dengan tuduhan melulu tanpa sebarang bukti yang sah.

Maka sebab itu Si ADUN DAPigs tu berikan tempoh selama 5 hari kepada JAIP untuk menarik balik khutbah tersebut dan memohon maaf secara terbuka kepada puak - puak DAPigs tu.

Tapi ternyata, desakan dan ugutan Si ADUN DAPigs tu tidak dipedulikan lansung apabila Mufti Pahang enggan tunduk untuk memenuhi tuntutan tersebut dalam masa kurang dari 24 jam.

Selepas dia dicabar dan dikritik oleh pelbagai pihak, sekarang baru la Si ADUN DAPigs tu nak bawak 'berbincang' dengan pihak JAIP atas dasar 'Islam' agar ianya dapat diselesaikan dengan baik.
“Kita mahu berbincang secara dalaman bagi mendapatkan penjelasan serta bukti terhadap apa yang telah dinyatakan dalam khutbah berkenaan.
“Kita tunggu dulu (tindakan undang-undang). Biarlah kita selesaikan perkara ini secara baik. Kita ini orang Islam, jadi perlu fikir saluran yang lebih baik dahulu (selesaikan),” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat DAP di Kuala Lumpur, Jumaat.
Itu membuktikan bahawa sebelum ini Si ADUN DAPigs tu buat kenyataan hanya menggunakan Kepala Lutut dia je!!! Dia buat kenyataan tu atas dasar sentimen yang bersifat partisan semata - mata. Bukannya atas sebab nak menjaga maruah Islam sangat pun!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.