Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADUN DAPigs BAGI ALASAN SETARAF LONGKANG!!!

SEMUT HITAM
ADUN DAPigs BAGI ALASAN SETARAF LONGKANG!!!
Aduhai!!! Kot ye pun Si ADUN DAPigs Tanah Rata ni nak menyokong tindakan Rejim DAPigs yang memerintah di Pulau Pinang tu, jangan la sampai tahap nak memalukan diri dia sendiri.

Bangkit mempertikaikan perolehan yang dimiliki oleh Kerajaan Negeri Pahang dengan hasil yang diperolehi oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang, Si ADUN DAPigs ni nak bangga la kononnya.

Kata dia, Rejim DAPigs Pulau Pinang tu memperolehi hasil yang jauh lebih banyak jika nak dibandingkan dengan Kerajaan Negeri Pahang walaupun tanpa perusahaan balak atau pun bauxite.

Tapi sindiran yang dibuat oleh ADUN DAPigs tu dibidas oleh wakil dari kalangan ADUN Barisan Nasional yang mempersoalkan mengenai kenaikkan cukai dikalangan rakyat yang tak munasabah.

Sebagai contoh, perolehan hasil cukai Meja dan Kerusi, cukai Katil dan juga kenaikkan tarifan air yang dinaikkan oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang tu lansung tak disebut oleh ADUN DAPigs tu.

Menjawab persoalan yang dikemukakan oleh wakil ADUN Barisan Nasional itu yang membuatkan Si ADUN DAPigs tu menggunakan alasan setaraf dengan Longkang seperti diatas.

Dan lebih memalukan ialah apabila ADUN DAPigs Tanah Rata tu tak sentuh lansung mengenai penerokaan tanah haram dikawasan dia sendiri. Yang itu dia sengaja sembunyikan.

Jadi, bagaimana Kerajaan Negeri Pahang nak memperolehi hasil yang sewajarnya jika dikalangan peneroka - peneroka tanah haram tu sendiri tidak menjalankan tanggungjawab mereka?

Orang bagi TOL setakat 3 ekar, tapi diorang teroka sampai berpuluh - puluh ekar. Yang dibayar premium hanya setakat 3 ekar tu sahaja, tapi untung selebihnya diorang buat tak tau.

Maka kesimpulannya, alasan yang diberikan oleh Si ADUN DAPigs tu sebelum ini serta tindakan dia membezakan Rejim DAPigs Pulau Pinang tu dengan Kerajaan Negeri Pahang ni adalah tidak wajar. Sebaliknya, hanya sekadar memalukan diri dia sendiri je!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.