Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADUN DAPigs KEMBALI 'MENGUTUK' MUFTI PAHANG!!!

SEMUT HITAM
ADUN DAPigs KEMBALI 'MENGUTUK' MUFTI PAHANG!!!
Kalau dah namanya "BARUA" tu, maka "BARUA" la jugak!!!
Lepas KALAH dalam pemilihan di peringkat Negeri untuk merebut jawatan Pengerusi baru - baru ini ekoran 'diugut' oleh ahli DAPigs sendiri, mungkin membuatkan Si ADUN DAPigs ni 'Panas' sikit.

Malah cubaan dia untuk meraih undi Popular dikalangan para perwakilan DAPigs juga GAGAL walaupun dia cuba mencetuskan kontroversi berkaitan dengan isu khutbah Aidiladha sebelum ini.

Hakikatnya, nasib Si ADUN DAPigs tu tidak seperti Tony Puaka yang menimbulkan isu debat 1MDB berjaya menaikkan nama dia dan dipilih untuk mengekalkan jawatan Pengerusi Negeri.

Maka, mungkin untuk membuktikan yang Si ADUN DAPigs tu tetap 'Taat Setia' kepada perjuangan parti membuatkan dia kembali membangkitkan isu berkaitan dengan khutbah tersebut.

Tapi kali ini, Si ADUN DAPigs tu bertindak 'Lebih Biadap' dengan mengutuk isi kandungan khutbah tersebut. Bahkan dia juga turut menggelar Mufti Pahang sebagai 'Mufti Pasir Berdengung'.

Gelaran itu jelas ditujukan kepada Mufti Besar Pahang hanya kerana telah memberikan nasihat kepada Si ADUN DAPigs tu supaya 'Beristighfar dan Meninggalkan DAPigs' tu sebelum ini.

Dan dalam kenyataan itu juga, Si ADUN DAPigs tu secara terbuka turut membuat dakwaan terhadap Mufti Pahang yang katanya tidak dapat membezakan diantara 'Ideologi' dan 'Akidah'.
“Saya pun terkejut sebenarnya. Pada raya (Aidiladha) lepas, saya tak beraya di Pahang, saya beraya di Negeri Sembilan, di tempat isteri saya. Jadi saya tak tahu khutbah itu khutbah apa lah... saya dimaklumkan kemudian.


“Sebenarnya ada beza di antara ideologi dan akidah. Mungkin ‘Mufti’ daripada ‘Pasir Berdengung’ dia tak reti apa itu ideologi dan apa itu akidah.. Saya terpaksa sebut ‘mufti’ itulah, sebab dia daripada Negeri Pasir Berdengung kata P.Ramlee,” katanya.
Jelas dari kenyataan dikeluarkan oleh Si ADUN DAPigs tu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni tak menghormati institusi Islam di Malaysia bahkan di Negeri Pahang sendiri.

Jika tidak, kenapa pulak sampai tahap Si ADUN DAPigs tu sendiri sanggup memberi gelaran sedemikian hanya kerana dia tak puas hati terhadap isi kandungan yang telah dikeluarkan?

Yang herannya, sebelum ini Si ADUN DAPigs tu kuat sangat menyalak macam Anjing tak tentu arah kata nak saman pihak JAIP. Tapi, kenapa sampai hari ni dia tak ambik pun tindakan tu? Kalau dia setakat bercakap je, baik tak payah!!! Kerat je buah kerandut tu bagi Anjing!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.