Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NURUL IZZAH JANGAN SAWAN BACA KEBENARAN NI!!!

SEMUT HITAM
NURUL IZZAH JANGAN SAWAN BACA KEBENARAN NI!!!
"Banduan Hanya Boleh Dirawat Di Dalam Negara"!!! Demikian tajuk yang disiarkan melalui laman blog Anwar Ibrahim Dot Com (AIDCNews) hari ini berhubung keadaan Si Ketua Penipu tu.

Blog itu memaparkan kenyataan yang dikeluarkan oleh Jabatan Penjara Malaysia berhubun tuntutan yang dibuat oleh keluarga Si Ketua Penipu tu untuk mendapatkan rawatan diluar Negara.

Hakikatnya, keluarga Si Ketua Penipu tu perlu menerima kebenaran bahawa Si Ketua Penipu tu hanya seorang Banduan yang Tak Layak mendapat sebarang keistemewaan berbanding banduan lain.
bnbbc.my – Jabatan Penjara tidak akan membenarkan bekas ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menerima rawatan di luar negara.

Timbalan Pengarah Dasar Kepenjaraan, Supri Hashim, berkata pihaknya terikat dengan ketetapan Seksyen 37 (1) Akta Penjara 1995 yang secara jelas menetapkan rawatan kesihatan banduan adalah di hospital kerajaan, bukannya di hospital swasta mahupun luar negara.

Dalam hal ini, apabila seseorang banduan mengalami sakit serius dan pihak penjara tidak mempunyai kemudahan mencukupi bagi rawatannya, pegawai kanan penjara boleh menghantarnya ke hospital kerajaan dengan perakuan seorang pegawai perubatan.

Ketetapan ini digunakan secara sama rata untuk semua banduan yang ketika ini berjumlah lebih 47,000 orang,” katanya dalam satu kenyataan.
Tapi, kalau keluarga Si Ketua Penipu tu nak jugak menjaja 'Air Mata Buaya' diorang dan mendesak Kerajaan untuk membenarkan Si Ketua Penipu tu mendapat rawatan diluar Negara, buat dua perkara ni dulu:
Pertama: Mengakui secara bahawa Si Ketua Penipu tu adalah seorang Banduan dan bukannya seorang Tahanan Politik seperti yang didakwa sebelum ini; dan,Kedua: Membuktikan bahawa Si Ketua Penipu tu ada keistimewaan lain yang membezakan dia dengan banduan - banduan lain di Malaysia ni.
Kalau tu pun diorang tak mampu nak buat, tak payah la pihak Penjara nak susah - susahkan diri untuk memenuhi tuntutan yang dilakukan. Kalau setakat nak menjaja 'Air Mata Buaya' diorang untuk meraih sokongan Simpati Murahan semata - mata, baik tak payah!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.