Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AZMIN KECUT, PKR TETAP TUNDUK PADA DAPigs!!!

SEMUT HITAM
AZMIN KECUT, PKR TETAP TUNDUK PADA DAPigs!!!
Sudah berapa banyak bukti yang perlu didedahkan kepada rakyat mengenai penguasaan DAPigs ke atas puak - puak Pakatan Haprak tu. Tapi semua itu cuba dinafikan secara terbuka oleh mereka.

Namun dalam masa yang sama mereka tidak dapat menafikan hakikat yang terhidang didepan mata rakyat bahawa DAPigs merupakan parti dominan dalam Pakatan Haprak tu hari ini.

Buktinya cukup jelas. Hari ini, kepimpinan PKR sendiri mengakui bahawa parti itu tetap 'Tunduk' dan 'Patuh' kepada kehendak DAPigs selaku 'Abang Besar' dalam Pakatan Haprak tu.

Kalau sebelum ini, Si Menteri Besar Selangor yang KONONnya secara terbuka membantah tindakan DAPigs memecat dua orang ADUN PKR dari GLC di Pulau Pinang hanya sekadar RETORIK semata - mata.

Timbalan Presiden PKR tu dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam menyatakan bahawa keputusan mengenai pemecatan dua orang ADUN itu akan diserahkan kepada DAPigs.
"Perkara ini (isu Adun) bukanlah pertembungan dasar atau pertelingkahan yang boleh memecahkan perpaduan Pakatan Harapan.
"Ia hanyalah satu harapan yang diletakkan dalam semangat muafakat agar perkara ini dapat diberi perhatian," katanya kepada pemberita ketika menghadiri Majlis Rumah Terbuka Tahun Baharu Cina Adun Machang Bubuk, di sini Ahad.
Secara tidak lansung, kenyataan Si Menteri Besar Selangor tu telah menidakkan keadilan kepada dua orang wakil mereka sendiri yang sebelum ini bersuara bagi pihak rakyat dikawasan mereka.

Bahkan, kenyataan itu juga membuktikan bahawa PKR hanya mengamalkan dasar Politik Retorik yang berani bersuara tapi tak berani bertindak lebih agresif bagi menegakkan Keadilan.

Kalau la perkara tu dilakukan oleh Barisan Nasional, dah tentu diorang akan anggap ianya 'Zalim' dan 'Kejam' serta didakwa menghalang Kebebasan Bersuara. Tapi kalau DAPigs yang ambik tindakan sedemikian, 'Kecut Buah Kerandut' diorang nak membantahnya!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.