Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kenyataan balas Ameera Natasha kepada YB Mas Ermieyati Puteri UMNO

CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran Yang Sebenar
Kenyataan balas Ameera Natasha kepada YB Mas Ermieyati Puteri UMNO
Kenyataan balas kepada YB Mas Ermieyati Puteri UMNO
Saya amat kecewa melihat sebuah organisasi yang sepatutnya menjadi inspirasi kepada ramai wanita muda yang bercita-cita tinggi, mempertahankan manipulasi yang dilakukan ke atas institusi – institusi awam di Malaysia. Perbuatan mempertahankan sistem tersebut telah mengorbankan tanggungjawab anda dalam memberikan suara kepada mereka yang memerlukan.
Mengapa anda kecewa dengan Tun Mahathir dan Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk bersatu dengan bekas lawan politik untuk memperjuangkan satu matlamat yang sama? Tidakkah anda pernah terfikir bahawa keadaan ini tidak berlaku dengan sendirinya? Bahawa ada di antara kita begitu kecewa dengan apa yang berlaku di Malaysia sehinggakan kita tidak mempunyai cara lain untuk melawan rasuah? Bahawa sebahagian daripada kita mempunyai rasa cinta akan negara lebih daripada kepentingan politik?
Mungkin benar bahawa PM kita telah dipilih secara demokratik, tetapi beliau tidak lagi menjadi simbol demokrasi. Beliau mengkhianati kepercayaan kita. Saya ingin memberi kepercayaan kepada institusi-institusi yang ditadbir beliau agar menjadi pengimbang tetapi saya tidak boleh.
Walau bagaimanapun, satu perkara yang saya bersetuju dengan kenyataan anda adalah bahawa seseorang itu perlu berdiri teguh dengan prinsip. Itulah apa yang kami sedang lakukan. Berpegang kepada prinsip menolak rasuah. Melakukan lebih kesalahan untuk menutup kesalahan yang lampau adalah tidak boleh diterima sama sekali.
Apakah prinsip-prinsip yang anda pegangi? Kesetiaan membuta tuli kepada parti politik?
Ramai yang akan cuba mematahkan usaha kami dengan kata-kata kesat, tetapi saya boleh memberi jaminan kepada anda, kami tidak mempunyai agenda tersembunyi. Kami hanya mahu rasuah dihentikan.
Jadi saya mohon kepada anda, sila jangan bersubahat dengan berdiam diri. Perkara ini sedang berlaku di depan mata anda.
Adalah tidak patut sama sekali sekiranya organisasi yang ditubuhkan untuk membantu wanita hanya bercakap tentang "masalah wanita". Kami, wanita, juga terkesan dengan perbuatan-perbuatan salah yang dilakukan. Kami, wanita, adalah rakyat Malaysia juga. Mari kita selamatkan Malaysia! ‪#‎SaveMalaysia‬
Ameera Natasha Moore,
Aktivis Challenger
Cambridge Women's Best Speaker
Statement in response to YB Mas Ermieyati
Puteri UMNO
It breaks my heart to see an organization that is supposed to be an inspiration to many aspiring young women, sit in defense of the manipulation done onto the institutions of integrity in Malaysia. The act of defending such a system may have even come at the expense of your responsibility to truly empower those in need that are supposed to be under your care.
You're disappointed with Tun Mahathir and Tan Sri Muhyiddin Yassin for uniting with former political opponents to fight one common cause? Did it ever occur to you that this is what it has to come to? That some of us are so heartbroken at what is happening in Malaysia that we see no other means to fight this big battle of corruption. That some of us have greater love for the country than the dirty tricks of politics.
Furthermore, it may be true that our PM was elected democratically, but he sure is no longer the figure of democracy now. He took our trust, and broke it. I wish i could trust our current institutions ruled by that very same leader to be the check and balance to this problem, but i cant.
However, one thing i will agree on with your statement is that one should stand strong with principles. Thats exactly what we're doing. The clear principle that corruption is unacceptable. More wrongs to cover previous wrongs is unacceptable.
What principles do you hold on to, if i may ask?
Blind loyalty to a political party?
Many will taint our efforts with ill words, but i can assure you, we have no hidden agenda. What you see is what you get. We just want corruption to end.
So i beg of you, please dont be a complicit by remaining silent. Its happening right infront of your eyes.
It is simply untrue that an organization made to help women can only talk about "women problems". We, women, are affected too by the wrong doings done onto Malaysia. We, women, are Malaysians too. Please #SaveMalaysia
Ameera Natasha Moore,
Activist Challenger
Cambridge Women's Best Speaker

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.