Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PAKATAN TAK PERNAH LUPA AGENDA DIORANG!!!

SEMUT HITAM
PAKATAN TAK PERNAH LUPA AGENDA DIORANG!!!
"Melayu Mudah Lupa". Tapi realitinya, tak semua Melayu lupa dengan apa yang mereka lakukan. Kalau ada yang lupa tu, maka itu salah diri diorang sendiri kerana GAGAL memegang prinsip.

Jika sebelum PRU ke 13 yang lalu, prinsipnya, DAPigs itu adalah musuh yang nyata. Tapi dek kerana terdesak sangat nak menggulingkan Perdana Menteri, prinsip itu sendiri diabaikan.

Hakikatnya, memang tak semua Melayu itu lupa. Bahkan Melayu dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu sendiri tidak pernah mengabaikan prinsip dan dasar perjuangan diorang.

Tapi, mungkin dek kerana dah terdesak akibat ketandusan idea nak menjustifikasi tindakan yang telah dilakukan, maka terpaksa la mereka bertindak delusional terhadap pendirian mereka.

Jadi, apabila PakaTUN menyatakan bahawa mereka yang menandatangani deklarasi sebelum ini sanggup melupakan perbezaan Politik mereka, ianya menjadi alasan Retorik semata - mata.
“Kesedaran inilah yang menyebabkan mereka yang bermusuh membelakangkan permusuhan buat sementara. Mengutamakan parti masing-masing bermakna menyokong dan mengekal rejim Najib,” tegasnya lagi.
Itu tahap delusional mereka yang serba salah sedangkan pada hakikatnya, puak - puak Pakatan Haprak tu tak pernah membelakangkan permusuhan dan tetap mengutamakan parti mereka sendiri

Perkara itu jelas apabila PKR menyatakan bahawa agenda utama Pakatan Haprak adalah untuk membebaskan Si Ketua Penipu tu dari dakwaan yang KONONnya dicipta sejak tahun 1998.
"Pakatan Harapan hari ini menetapkan bahawa agenda pembebasan Anwar Ibrahim menjadi agenda utama..." - Wan Azizah
Persoalannya sekarang, adakah mereka yang menandatangani deklarasi sebelum ini setuju dengan agenda utama yang dinyatakan oleh PKR? Adakah mereka setuju nak membebaskan Si Ketua Penipu tu?

Dan tambah menarik ialah apabila DAPigs berkempen bukan setakat nak mendesak agar Perdana Menteri meletakkan jawatan. Sebaliknya, mereka tetap mahu Barisan Nasional digulingkan.

Itu DILEMA MELAYU yang perlu dihadapi oleh mereka yang tetap memberikan alasan KONONnya puak - puak Pakatan Haprak tu sanggup melupakan perbezaan Ideologi Politik mereka. Walhal, puak - puak Pakatan tu tetap mengutamakan perjuangan parti mereka sendiri!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.