Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ISU KHUTBAH: KENAPA PAS PULAK NAK PERTIKAI!!!

SEMUT HITAM
ISU KHUTBAH: KENAPA PAS PULAK NAK PERTIKAI!!!
Eh! Apa hal pulak dengan puak - puak PAS ni? Diorang pun dah hilang akal jugak ke? Kenapa pulak secara tiba - tiba je diorang nak buat bantahan dan mempertikaikan isu khutbah JAIP tu?

Sibuk pulak puak - puak PAS ni nak jadi jaguh dan buat kenyataan membantah isu yang berkaitan dengan khutbah yang dikeluarkan oleh Jabatan Agama Islam Pahang tu sebelum ini.

Dah la yang buat kenyataan tu pulak bukannya PAS Pahang. Sebaliknya Dewan Ulama PAS Negeri Perak (DUP Perak) yang buat kenyataan tersebut melalui Ketuanya, Sidek Mohd Noor.

Antara lain, DUP Perak menegaskan bahawa tindakan Si ADUN DAPigs yang tampil mempersoalkan isi kandungan khutbah itu sebelum ini adalah satu perkara yang tidak wajar dilakukan.

Katanya, secara dasar, DUP Perak bersetuju dengan kandungan khutbah tersebut dan mendakwa ianya tidak berbentuk fitnah. Tetapi sebaliknya berunsur nasihat kepada Umat Islam.

Selain memberikan sokongan penuh terhadap pendirian JAIP yang Tidak Akan Tunduk kepada tuntutan DAPigs, DUP Perak juga turut melahirkan rasa kecewa terhadap ADUN DAPigs tu sendiri.
“DUP Perak amat-amat kecewa bagaimana seorang Muslim beragama Islam berhasrat menyaman sebuah badan yang memelihara dan menjaga kewibawaan Islam. Perkara ini memang amat bertentangan dengan fitrah seorang yang menghayati Islam.
“DUP Perak bersolidariti dan memberi sokongan penuh terhadap sikap tegas JAIP tidak memohon maaf kepada DAP bagi memelihara maruah sebuah badan yang diberikan amanah menjaga martabat dan kesucian agama Islam, agama yang terang dan jelas terpelihara dalam Perlembagaan negara,” kata Ketua DUP Perak, Sidek Mohd. Noor dalam kenyataan itu hari ini.
Sehubungan dengan itu, DUP Perak juga turut menyarankan supaya ADUN DAPigs tu segera bertaubat dan membatalkan hasrat untuk mengambil tindakan undang - undang terhadap JAIP.

Yang herannya, kenapa pulak DUP Perak tu sibuk nak desak supaya DAPigs tak ambik tindakan tu sedangkan itu Hak Kebebasan mereka? Biar la kalau Si ADUN DAPigs tu nak failkan saman sekali pun. Kita nak tengok jugak, Si ADUN DAPigs tu ada 'TELUR' atau pun tidak!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.