Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1000 KELUAR PARTI, UMNO TEMERLOH LUMPUH???

SEMUT HITAM
1000 KELUAR PARTI, UMNO TEMERLOH LUMPUH???
Wah!!! Bukan main hebat lagi kompang puak - puak Pakatan Haramjadah ni bila bercerita besar pasal Si Saifuddin tu ye. Sampai tahap nak runtuh langit diorang lambung dia tinggi - tinggi.

Belum apa - apa lagi, dah ada orang kata yang Si Saifuddin ni bakal menjadi Menteri Besar Pahang sekiranya Pakatan Haprak tu berjaya merampas kepimpinan Kerajaan Barisan Nasional.

Habis, kalau Si Saifuddin tu jadi MB, Si ADUN DAPigs yang pertikaikan khutbah solat sunat Aidiladha tu nak campak ke mana? Takkan diorang nak buang dia terus masuk dalam longkang!

Malah ada jugak yang cerita kononnya tindakan Si Saifuddin tu akan membuatkan UMNO Temerloh lumpuh apabila mendakwa seramai 1000 orang ahli akan turut mengikut jejak langkah dia.

Perkara tu juga turut dikaitkan dengan tindakan salah seorang ADUN PAS dikawasan Temerloh yang sebelum ini bertindak menyertai parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu Kecewa tu.

Terpulang la apa spekulasi yang diorang nak buat. Hakikatnya, Si Saifuddin tu bukannya mempunyai pengikut yang seramai itu untuk menyebabkan UMNO Temerloh lumpuh sepenuhnya.

Menjelaskan perkara tersebut dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, Ketua UMNO Bahagian Temerloh sebaliknya menyambut baik keputusan yang dibuat oleh Si Saifuddin.

Menurut kata Dato' Sri Mohd Sharkar Shamsuddin ketika diminta mengulas mengenainya, 'penghijrahan' Si Saifuddin tu disifatkan normal bagi sebuah Negara yang mengamalkan dasar Demokrasi.

Tambah beliau, tindakan Si Saifuddin tu sedikit sebanyak telah membantu memudahkan UMNO Bahagian untuk menampilkan muka baru bagi mewakili Barisan Nasional dalam PRU ke 14 nanti.
"Setakat ini, UMNO Temerloh sedikit pun tidak terjejas dengan kejutan ini. Kita ucapkan tahniah dan selamat maju jaya kepada beliau dalam parti barunya itu," jelas kenyataan tersebut.
Realitinya, kekuatan Si Saifuddin tu dah lama luntur diperingkat kaar umbi apabila dia didakwa tidak menjalankan amanah yang telah diberikan sehingga menyebabkan dia kalah dalam PRU yang lalu.

Dalam erti kata lainnya, Si Saifuddin dan puak - puak Pakatan Haramjadah tu boleh terus 'Menongkat Langit' dan membanggakan diri sendiri dalam alam mimpi semata - mata. Jangan terlalu tinggi sangat sampai tak nampak lobang taik kat depan mata sudah la!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.