Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AGENDA DISEBALIK 'UNDI TAK PERCAYA' DIBONGKAR!!!

SEMUT HITAM
AGENDA DISEBALIK 'UNDI TAK PERCAYA' DIBONGKAR!!!
Nampak gayanya usaha 'Flip Flop' yang dilakukan oleh puak - puak PKR tu bukan sahaja disebabkan tekanan dan desakan yang telah diberikan oleh puak - puak DAPigs sebelum ini.

Tetapi hakikatnya puak - puak PKR tu mempunyai agenda tersendiri yang membuatkan mereka terdesak untuk membawa usul Undi Tidak Percaya terhadap Perdana Menteri di Parlimen.

Jika kita lihat dari satu sudut, puak - puak PKR tu tidak mempunyai keseriusan yang tinggi untuk membawa usul tersebut ke sidang Parlimen apabila usul itu hanya dibawa oleh Ahli Parlimen biasa.

Namun disebabkan keadaan semasa yang tidak mengizinkan serta tekanan yang diberikan oleh puak - puak DAPigs untuk menutup kemaluan mereka sendiri, maka terpaksa la Si Wan Azizah tu mengambil tindakan.

Walaubagaimana pun, Si Wan Azizah tu katanya ada agenda tersirat yang sengaja tidak didedahkan kepada umum. Katanya Si Wan Azizah tu sekarang ni terpaksa mengumpulkan semula kekuatan dirinya.

Perkara itu didedahkan melalui blog Gelagat Anwar yang mendakwa Si Wan Azizah tu sedang berhadapan dengan krisis kepercayaan serta sokongan terhadap dirinya selaku Presiden.

Dedah laman blog tersebut, Si Wan Azizah tu terpaksa mengambil tindakan untuk membawa sendiri usul Undi Tidak Percaya itu berdasarkan kepada tiga sebab yang utama, diantaranya:
1. Menonjolkan diri sebagai pemimpin sebenar Pakatan Harapan2. Rallying point untuk Pakatan3. Sokongan kewangan badan antarabangsa (political funding).
Dan diantara ketiga - tiga sebab utama itu, yang menjadi perhatian Si Wan Azizah adalah sebab yang ketiga dimana ianya menjadi kunci utama kepada tindakan yang ambil oleh Presiden PKR tu.

Dengan adanya tindakan sedemikian, PKR dijangka akan menerima sejumlah wang yang besar bagi membiayai Dana Politik parti itu untuk meneruskan kerja - kerja Politik Songsang mereka.

Terutamanya yang dispin oleh media - media antarabangsa untuk terus memburukkan imej kepimpinan Negara didalam siaran akhbar mereka. Soalnya, adakah mampu Si Wan Azizah tu untuk melakukannya dengan peruntukan berjumlah RM 37 billion? Korang fikir la sendiri!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.