Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"BANGKAI AYAM" PUNCA MELAYU TEWAS DALAM DAPigs!!!

SEMUT HITAM
"BANGKAI AYAM" PUNCA MELAYU TEWAS DALAM DAPigs!!!
Kata orang, Si ADUN DAPigs tu terima mesej berbaur ugutan dan juga 'Bangkai Ayam" baru - baru ni hanya propaganda yang dilakukan oleh mereka untuk menyingkirkan orang Melayu.

Mereka kata, itu diantara usaha yang dibuat oleh puak - puak DAPigs tu supaya parti itu tidak memberikan sebarang peluang kepada orang Melayu untuk menerajui kepimpinan parti.

Tapi, kalau kita cerita benda tu kepada Si ADUN DAPigs tu, sampai kiamat pun dia tak boleh nak terima. Sebaliknya, dia akan kata itu semua usaha untuk memburukkan DAPigs je.

Kononnya, kata dia, persepsi seumpama itu hanya sekadar rekaan mitos orang UMNO untuk memburukkan DAPigs supaya dilihat meminggirkan orang Melayu dari kepimpinan parti itu.
TEMERLOH – DAP Pahang akan kekal teguh walaupun bertukar pucuk pimpinan dan sebahagian besar daripada 15 Ahli Jawatankuasa yang menang dalam pemilihan 25 Oktober lalu adalah muka baharu.

Bekas Pengerusi DAP Pahang Tengku Zulpuri Shah Raja Puji berkata, walaupun tidak berjaya mengekalkan kerusi nombor satu di Pahang tidak bermakna parti tersebut meminggirkan ahli Melayu.

Menurutnya, sehingga kini beliau masih kekal terpilih dalam 15 AJK yang dilantik daripada 32 yang bertanding dan seorang lagi ahli Melayu yang tersenarai adalah Ahli Parlimen Raub Datuk Mohd Ariff Sabri.

“Walaupun gagal kekalkan jawatan tetapi saya dipilih sebagai Naib Pengerusi DAP negeri iaitu kedudukan nombor tiga di peringkat negeri,” katanya kepada Sinar Harian semalam.
Bagi dia, dapat jadi 'Nombor 3' pun dah kira bagus walaupun kedudukan itu hanya diberikan semata - mata untuk menjaga sensitiviti orang Melayu. Bukannya sebab dia layak sangat pun.

Tapi, apa boleh buat. Kalau dah jenis orang suka makan 'Taik' ni, memang susah la kita nak bagi nasihat kepada mereka. Nak pulak yang dah bergelumang dengan 'Taik' tu sendiri. Lagi la payah.

Pokok pangkalnya, sama ada Si ADUN DAPigs tu sendiri atau pun Pencacai Melayu kepada parti Ultra Chauvanist tu akan tetap tidak dapat menerima hakikat bahawa mereka hanya sekadar BARUA yang dipergunakan oleh puak - puak DAPigs tu je!!! Tak lebih dari itu!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.