Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GUAN ENG DAKWA PAS SUKA BUAT FITNAH???

SEMUT HITAM
GUAN ENG DAKWA PAS SUKA BUAT FITNAH???
Halamak ai!!! Nampak gayanya 'Perang' diantara kedua - dua parti ni kian menjadi semakin parah apabila kedua - dua belah pihak masih hangat bertelagah secara terbuka dilaman media.

Tunding - menunding jari dan saling tuduh - menuduh serta memburukkan diantara satu sama lain kini sudah menjadi 'senjata' utama dikalangan pemimpin dikedua - dua belah pihak.

Jika sebelum ini, PAS mendakwa Rejim pimpinan Si Tokong DAPigs tu di Pulau Pinang telah menghentikan sebarang bantuan kewangan kepada Sekolah Agama Rakyat (SAR) di Negeri itu.

Katanya, tindakan Rejim DAPigs itu disifatkan seolah - olah memberikan mesej bahawa apabila berkuasa, mereka juga akan menjadi Zalim kepada sesiapa yang berbeza ideologi Politik.
"Kami ingin meminta penjelasan kerajaan Pulau Pinang yang diterajui oleh DAP dan PKR berhubung dakwaan bantuan kepada sekolah agama rakyat yang ditarik balik daripada beberapa buah sekolah rakyat milik persendirian ahli-ahli Pas.
"Beberapa buah sekolah agama persendirian ini telah mendapat bantuan tahunan sejak beberapa tahun yang lalu. Tetapi akhir-akhir ini bantuan mereka telah dihentikan. Bahkan surat tawaran bantuan yang telah dihantar ke beberapa buah sekolah terbabit didakwa telah ditarik balik," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Namun dakwaan yang dibuat oleh PAS itu telah dinafikan secara terang - terangan oleh Si Tokong DAPigs didalam status yang dimuat-naikkan dalam akaun laman twitter miliknya semalam.

Selain menafikan dakwaan tersebut, Si Tokong DAPigs tu juga turut menegaskan bahawa ianya adalah Fitnah Jahat yang sengaja dibuat dan disebarkan oleh pihak yang Anti Pakatan Harapan.
Nah! Dalam erti kata mudahnya, Si Tokong DAPigs tu mendakwa bahawa tindakan PAS membangkitkan isu berkaitan dengan bantuan kewangan SAR tu hanyalah 'Fitnah Jahat' semata - mata. 

Walhal, PAS hanya membangkitkan isu tersebut bagi mendapatkan penjelasan. Bukannya membuat tuduhan. Tapi, apa yang nak diherankan sangat ye tak. Dah nama pun puak - puak DAPigs ni Anti Islam. Balik - balik, orang Melayu PAS juga la dituduh menaburkan fitnah!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.