Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

GUAN ENG KANTOI, DAKWA EXCO SENDIRI MENIPU???

SEMUT HITAM
GUAN ENG KANTOI, DAKWA EXCO SENDIRI MENIPU???
Hah! Pelikkan? Kenapa pulak berbeza sangat kenyataan dan ucapan yang dibuat oleh kedua - dua belah pihak ni? Padahal, diorang berada dalam satu Rejim yang sama. Tapi kenapa ianya berbeza?

Kalau sebelum ini, PAS tampil mempertikaikan mengenai bantuan kewangan kepada Sekolah Agama Rakyat (SAR) yang didakwa telah dihentikan oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang tu.

Katanya, bukan sahaja bantuan kewangan, malah surat tawaran yang dikeluarkan kepada SAR juga turut ditarik balik. Terutama yang dimiliki sepenuhnya oleh ahli - ahli PAS secara persendirian.

Namun dakwaan yang telah dibuat oleh PAS itu telah dinafikan oleh Si Tokong DAPigs tu melalui status yang dimuat naikkan didalam laman media sosial twitternya sebelum ini. (KLIK SINI)

Malah ianya juga turut diulangi oleh Si Tokong DAPigs tu sewaktu menyampaikan ucapan sempena Konvensyen Biasa DAPigs Negeri Sembilan kali ke 17 di Dewan City Kingdom Hotel semalam.

Selain menuduh PAS sengaja nak tabur fitnah, Si Tokong DAPigs tu juga mendakwa, bantuan kewangan tersebut tidak pernah ditarik balik dari mana - mana pihak walau pun 'Sekupang'.
"Dulu kita punya kawan, tapi sekarang sudah jadi lawan. Jadi, mereka buat tuduhan dan fitnah yang kita telah hentikan bantuan kepada sekolah agama rakyat di Pulau Pinang. Itu tidak betul. Kita beri wang (bantuan), malah tidak pernah pun kurangkan (jumlahnya)," katanya.
Tapi yang herannya, dalam kenyataan yang dibuat oleh Exco Rejim DAPigs yang menjaga hal ehwal perkara tersebut, katanya memang ada SAR yang tidak menerima lansung bantuan tersebut.

Bahkan kata Si Exco Rejim DAPigs tu lagi, ada sesetengah SAR yang hanya menerima separuh daripada jumlah bantuan kewangan tu. Ianya tak sama macam yang didakwa oleh Si Tokong DAPigs tu.

Alasan yang diberikan oleh Exco Rejim DAPigs tu, pihak mereka terpaksa melakukan tindakan tersebut bagi menampung SAR yang jauh lebih daif serta memerlukan bantuan kewangan.

Nah! Sekarang ni nampak sangat la Rejim DAPigs ni cuba nak mengelirukan rakyat dengan mengeluarkan kenyataan yang sedemikian. Sorang kata bantuan tak kurang seposen, yang sorang kata kurang separuh.

Itu membuktikan bahawa Rejim yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu Tak Jujur dan Tak Amanah dalam menjalankan tugas serta tanggungjawab mereka kepada rakyat di Negeri itu. Balik - balik, MENIPU tu jugak la yang puak - puak DAPigs ni tau buat!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.