Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KIT SIANG DICABAR PELUK ISLAM!!!

SEMUT HITAM
KIT SIANG DICABAR PELUK ISLAM!!!
Heh! Nampak gayanya Si Apek Kit Siang tu sudah bertemu 'Buku Dengan Ruas' apabila dicabar untuk memeluk agama Islam ekoran kritikan yang selama ini dilemparkan terhadap Islam.

Jika sebelum ini, Si Mat Sabu tu pernah membuat pengakuan bahawa anak kepada Si Apek Kit Siang tu bersedia untuk memeluk agama Islam. Tetapi hanya selepas ayah dia tiada di dunia.

Tapi ternyata semua itu hanya sekadar propaganda murahan yang menjadi jajaan puak - puak DAPigs tu bagi meraih sokongan serta memperdaya orang Islam bagi mendapatkan undi dari mereka.

Sekarang, giliran Si Apek Kit Siang tu pulak dicabar untuk memeluk agama Islam oleh sekumpulan anak muda dari Skuad Mubaligh Malaysia. Cabaran itu dibuat melalui laman media sosial.

Menerusi rakaman video yang dimuat naik di laman YouTube itu, skuad tersebut mengajak supaya tokoh politik veteran itu memperjuangkan hak rakyat melalui dengan menjadi muslim.

Skuad Mubaligh dalam rakaman berkenaan juga menyatakan kesediaan mereka untuk membantu dan memberi penjelasan kepada Ahli Parlimen Gelang Patah itu mengenai sebab kenapa beliau perlu menjadi muslim.
“Kami cabar anda (Kit Siang) untuk buktikan bahawa agama Islam bukan agama terbaik. Kami cabar anda untuk buktikan bahawa agama Islam adalah bukan agama anda.“Tetapi jika anda merasakan untuk melakukannya (cabaran), maka bersedia untuk memeluk Islam atau ya, bersedia menjadi muslim kerana Tuhan sayangkan Kit Siang sebagai seorang muslim,” kata individu dalam rakaman tersebut.
Antara yang terlibat dalam rakaman tersebut adalah Presiden Skuad Mubaligh Malaysia, Zamri Vinoth; Pengerusi Skuad Mubaligh Selangor, Xifu Naser dan Timbalan Pengerusi Skuad Mubaligh, Ahmad Farooqi.

Selain itu, rakaman yang dimuat naik pada 6 oktober lalu itu turut menampilkan beberapa mualaf antaranya aktivis sosial, Yan Boon Keong; aktivis badan bukan kerajaan (NGO), Azran Chan dan seorang wanita Islam berbangsa Melayu, Hasya.

Rata-rata individu yang terlibat dalam rakaman tersebut menjemput Kit Siang untuk menemui mereka, selain turut berkongsi pengalaman sebagai individu yang bergelar muslim.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.