Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PKR YAKIN PAS MASIH BOLEH DIPERKUDAKAN!!!

SEMUT HITAM
PKR YAKIN PAS MASIH BOLEH DIPERKUDAKAN!!!
Nampak gayanya, fraksi PKR yang tidak bersetuju dengan tindakan Presiden mengumumkan pembentukan Pakatan Haprak Baru tu yakin bahawa PAS masih boleh dipergunakan.

Nak pulak bagi mereka yang masih lagi menjadi pemerintah di Selangor pada ketika ini. Diorang memang memerlukan sokongan daripada PAS untuk terus kekal berkuasa di Negeri tersebut.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila Si Menteri Besar Cap Ayam tu sendiri masih lagi tidak berganjak dari pendirian yang dibuat dan masih berharap PAS dapat diberi peluang.

Malah sebelum ini pun, Si Menteri Besar Cap Ayam tu memang bergantung harap kepada sokongan dari puak - puak PAS untuk membolehkan dia merampas jawatan tersebut dari Presiden PKR.

Walaupun pada hakikatnya, DAPigs tidak bersetuju dengan tindakan yang dilakukan, namun Si Menteri Besar Cap Ayam tu masih jugak nak menunjuk lagak macam dia lebih besar dari DAPigs.

Maka sebab itulah Si Menteri Besar Cap Ayam tu keluarkan kenyataan semalam dengan harapan PAS masih lagi boleh diperbodohkan demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri.
"PKR mahu bekerjasama dengan Pas, Amanah, DAP dan saya percaya DAP, Pas dan Amanah (Parti Amanah Negara) boleh menjalin kerjasama kelak. "Kita sebagai pemimpin perlu berani mengakui kita tidak mempunyai semua jawapan dan kita mesti bekerjasama dengan semua parti dan masyarakat awam," katanya dalam sidang akhbar semalam.
Jika kita lihat kenyataan yang dibuat oleh Si Menteri Besar Cap Ayam tu pun kita dapat lihat bahawa dia sendiri tidak yakin dengan tindakan yang dibuat oleh pucuk pimpinan PKR mengenepikan PAS.

Bahkan, dari kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Menteri Besar Cap Ayam tu juga turut membuktikan bahawa dia tetap tidak mengiktiraf pembentukan Pakatan Haprak Baru tu secara subversif.

Dalam erti kata lainnya, Si Menteri Besar Cap Ayam tu yakin bahawa dia tidak mampu untuk terus kekal berkuasa jika tidak mendapatkan sokongan dari kalangan puak - puak PAS. Maka sebab itulah dia sanggup melanggar Presiden parti sendiri!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.