Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKDE LA BIJAK SANGAT RAFIZI NI RUPANYA!!!

SEMUT HITAM
TAKDE LA BIJAK SANGAT RAFIZI NI RUPANYA!!!
Dalam dok sibuk juak - juak Pencacai Pakatan Haramjadah tu mendakwa Si Rafizi ni sebagai seorang 'Budak Genius', terbukti juga bahawa dia ni memang tak sebijak mana sangat pun.

Bijak Si Rafizi ni pun hanya sekadar nak menjahanamkan Negara dan memburukkan pihak Kerajaan. Itu je yang dia pandai. Mengkala nak membantu memajukan Negara, jangan harap la!!!

Kali ini, Si Rafizi tu cuba pulak nak tunjuk pandai apabila mencadangkan agar syarikat konsesi lebuhraya diberikan keutamaan dalam projek pembangunan Negara dimasa akan datang.

Kata Si Rafizi, cadangan tersebut dapat mengurangkan dan mengekang kenaikkan kadar tol. Tapi ternyata cadangan yang dibuat oleh Si Rafizi tu ditolak oleh Persatuan Syarikat Konsesi yang terlibat.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, persatuan itu turut memaklumkan bahawa ada 31 syarikat lebuhraya bertol yang turut menjadi milik syarikat konsesi berbeza di Malaysia.

Maknanya, jika ikut cadangan yang dibuat oleh Si Rafizi, maka pihak Kerajaan perlu pulak menyediakan 31 'Projek Gantian' dengan nilai yang sama untuk ditukar dengan syarikat terbabit.
"Namun, sekiranya projek berkenaan tiada kaitan dengan kepakaran syarikat konsesi, contohnya pembangunan hospital, ini bermakna syarikat perlu membuat pelaburan baharu.


"Ini sudah pasti boleh menaikkan kos pembangunan hospital itu sendiri dan akhirnya boleh merugikan negara," kata PSKLM.
Tambah kenyataan itu lagi, sekiranya cadangan itu diterima, sudah pasti kaedah perlaksanaannya juga akan menjadi pertikaian dimasa akan datang dan memburukkan Kerajaan.
"Tidak ada sesiapa dapat memastikan siapa penentu kepada projek lebuh raya di masa akan datang. Sekiranya syarikat konsesi sedia ada dijamin mendapat projek akan datang, besar kemungkinan proses pemberiannya pula akan dipersoal," kata persatuan itu.
Dalam erti kata lainnya, jika cadangan Si Rafizi tu diterima, maka ianya akan menjadi jalan mudah untuk puak - puak Pakatan Haramjadah tu membuat dakwaan bahawa Kerajaan bagi projek kepada kroni dan menjahanamkan Negara. Itu je tujuan Si Rafizi tu sebenarnya!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.