Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKUT HILANG JAWATAN, AZMIN TUDUH KHALID PULAK!!!

SEMUT HITAM
TAKUT HILANG JAWATAN, AZMIN TUDUH KHALID PULAK!!!
Senangkan kerja Si Menteri Besar Cap Ayam ni. Apa susah - susah dia nak buat penjelasan secara panjang lebar kepada Presiden sedangkan dia boleh salahkan Menteri Besar sebelum ini?

Apa sahaja isu yang dibangkitkan sama ada oleh rakyat atau kepimpinan parti dia sendiri akan ditujukan kepada Menteri Besar sebelum dia menjawat jawatan tersebut. Kan senang cerita.

Dek kerana dia TAKUT berhadapan dengan usul Undi Tidak Percaya yang dirancang untuk dibuat sewaktu sidang DUN, Si Menteri Besar Cap Ayam tu pun keluar la alasan taraf Longkang dia.

Kata dia, kelulusan mengenai pembinaan 3 lebuhraya yang dicadangkan sebelum ini bukan dibuat sewaktu dia menjadi Menteri Besar. Tetapi ianya telah ditetapkan oleh kepimpinan sebelum ini.
"Tiga lebuh raya ini bukan lebuh raya baru, (tetapi) telah pun diluluskan beberapa tahun lalu. Saya akan berikan perincinan pada minggu hadapan. Unit Perancangan Ekonomi telah mengemukakan satu laporan tentang kedudukan lebuhraya yang berkenaan."Tidak ada lebuh raya yang diluluskan semenjak saya ditugaskan menjadi Menteri Besar, tetapi gambaran dalam media sosial seolah-olah tiga lebuh raya ini adalah lebuh raya baru dan diluluskan oleh pentadbiran yang baru semenjak saya ambil alih, itu tidak benar sama sekali.  "Kelulusan telah diberikan jauh lebih awal saya ingat mungkin lima enam tahun lepas, saya kena semak semula tarikhnya, saya tidak mahu membuat sebarang andaian,"
"Pada minggu depan kita akan adakan sidang media untuk menjelaskan perkara-perkara berkenaan lebuh raya. "Apa yang saya nyatakan di sini adalah dasar kerajaan negeri pada hari ini menetapkan kerajaan pusat mesti menerima pakai Seksyen 20(A) (Akta Perancangan Bandar dan Desa)," katanya sewaktu sidang media selepas pembentangan Belanjawan Selangor 2016 di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor, petang tadi.
Nah!!! Nampak sangat la alasan yang diberikan oleh Si Menteri Besar Cap Ayam tu hanya sekadar usaha untuk dia 'Lepas Tangan'. Pokok pangkalnya, jadi Menteri Besar Cap Ayam ni bukan susah sangat.

Bila ada je isu yang dibantah oleh rakyat, tunding je jari dan salahkan orang yang jadi Menteri Besar sebelum dia atau kepada Kerajaan Pusat walaupun dia ada kuasa. Jadi, takde la dia sampai tahap tak tidur malam dan dia pun tak payah pikul tanggungjawab tu!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.