Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

BUDAK PUN TAU SINDIR TONY PUAKA!!!

SEMUT HITAM
BUDAK PUN TAU SINDIR TONY PUAKA!!!
Oi!!! Malunya!!! Mana nak letak muka tu Tony Puaka oi!!! Budak umur 24 tahun pun pandai sindir Pengerusi DAPigs Selangor tu yang didakwa Takut dengan Bayang - Bayang sendiri.

Pendebat terbaik Asia, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, mengkritik DAPigs sebagai 'takut dengan bayang-bayang sendiri' apabila mula beralasan berhubung isu debat 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Ini berikutan kenyataan Setiausaha Organisasi DAPigs, Anthony Loke yang tidak membenarkan Tony, yang juga Pengerusi DAPigs Selangor, menarik diri daripada Jawatankuasa Kira Kira Wang Negara (PAC) hanya semata-mata untuk mengambil bahagian dalam debat berkenaan.

Ini adalah kerana siasatan PAC terhadap 1MDB masih berlangsung.

Saddiq, menerusi akaun Facebooknya berkata, dia hairan bagaimana hal itu boleh terjadi sedangkan Tony adalah orang yang bertanggungjawab mencabar Presiden 1MDB, Arul Kanda Kandasamy untuk mengadakan sesi debat berkenaan.

Graduan undang-undang Universiti Islam Antarabangsa (UIA) itu juga berpendapat, DAP seolah-olah cuba mencari jalan untuk tidak terbabit dalam debat berkenaan kerana bimbang akan tewas.
"Sama ada pahlawan anda memang pengecut, atau kubu pahlawan itu (DAP) dipenuhi oleh oportunis yang hanya tahu memberi cabaran tetapi tidak bersungguh-sungguh," kata Saddiq.
Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia, sebelum ini ada membuat kenyataan bahawa Tony perlu menarik diri daripada PAC jika mahu terbabit dalam debat tersebut.

Malah Pandikar juga turut berpendapat Arul Kanda perlu dilucutkan daripada senarai saksi utama yang masih lagi dalam siasatan anggota Jawatankuasa PAC Parlimen pada ketika ini.

Saddiq, 24, yang baru-baru ini sekali lagi dipilih sebagai Pendebat Terbaik Asia, antara generasi muda yang cukup lantang menyuarakan pendapat dan idea berhubung isu politik yang melanda negara.

Kesimpulan mudahnya, Si Tony Puaka tu hanya sekadar mengambil kesempatan membuat cabaran itu untuk menaikkan nama dia bagi mendapat jawatan sebagai Pengerusi DAPigs Selangor. Bukannya sebab dia nak menegakkan Kebenaran mengenai isu 1MDB tu sangat pun!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.