Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAHNIAH "Bapa Jual Aset Negara", Dulu Milik Malaysia Sekarang Milik China

CELAH GELEGAR
TAHNIAH "Bapa Jual Aset Negara", Dulu Milik Malaysia Sekarang Milik China

 Lepas ni JUAL Petronas pula. Lepas Petronas PLUS pula. Lepas PLUS jual pula SIC. Lepas tu jual MISC. MAS pun jual. Alasan untuk kurangkan hutang negara.

Syabas pada team #kekalNajib

Bapa Jual Asset Negara.

Nota kaki: Masa Tun Dr Mahathir dulu mula mula naik jadi PM pada 1981 Sime Darby dan Ghutrie Plantation yg memegang keseluruhan estate2 getah bukan KEPUNYAAN Malaysia punya tapi kepunyaan British. Tun Dr Mahathir berusaha sebaik mungkin "siege" Ghutrie utk memiliki Sime Darby dari cengkaman British DEMI KEPENTINGAN FELDA DAN PENEROKA FELDA SERTA PEKEBUN PEKEBUN KECIL YANG TERLIBAT DALAM INDUSTRI GETAH. Dan usaha itu berjaya menambahkan aset negara. Malahan mengharumkan nama Malaysia di persada dunia kerana berjaya mengenakan kuasa Imperialist dunia BRITAIN dalam isu Ghutrie dan Sime Darby.

Sampai hari terakhir Tun Dr Mahathir keluar dari pejabat PM pada 2003 Ghutrie dan Sime Darby KEKAL menjadi aset negara Malaysia walau komoditi getah pernah melalui zaman kejatuhan pada 1986 dan 1997 aset ini tidak dijual pada entities asing walau bidaan terhadapnya amat memuaskan hati sekakigus boleh mengurangkan hutang negara pada era 1997-1998.

Dalam isu stesen janakuasa pula Malaysia telah penat melahirkan stesen2 ini. Tak kiralah bagaimana perjanjian itu di lakukan namun kita berjaya membina janakuasa2 tersebut. Itu kepunyaan Malaysia. Dari 1992 hingga sekarang itu kepunyaan Malaysia. Sehinggalah 1mdb datang ambil alih dan dalan 1 malam saja semua janakuasa ini telah menjadi hak milik negara asing hasil otak cerdik Najib.

Apa lagi yang nak di jual? Banyak lagi aset ni yang ada yang boleh di jual. Proton tak nak jual jugak ke?

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.