Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TONY PENGECUT GANTI DENGAN RAFIZI PONDAN!!!

SEMUT HITAM
TONY PENGECUT GANTI DENGAN RAFIZI PONDAN!!!
Hahaha!!! Pengecut digantikan dengan Penyangak. Memang elok sangat la pilihan yang dibuat oleh puak - puak Pakatan Haprak ni. Dah takde orang lain ke yang lebih layak dari Si Rafizi tu?

Kalau nak dipilih Si Wan Azizah tu nanti, takut dia GAGAP pulak bila tengah berdebat diatas pentas dan membuatkan dia hilang kemaluan sekiranya ia disiarkan secara lansung dikaca televisyen.

Jadi nak tak nak, terpaksa la diorang pilih Si Ahli Parlimen Pondan, Eh! Silap. Ahli Parlimen Pandan tu sebagai pengganti kepada Si Tony Puaka yang dah Kecut Buah Kerandut dia sebelum ini.

Mula - mula, Si Saifuddin tu mengharapkan nama dia dipilih menggantikan Si Tony Puaka tu. Boleh jugak dia tunjuk hebat. Tapi, dia siapa? Setakat Katak Jadian PKR je. Bukannya wakil rakyat pun.

Kalau sebelum ini, Si Tony Puaka tu didakwa telah membuat cabaran secara terbuka kepada Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB sebab dia nak melobi jawatan sebagai Pengerusi DAPigs Selangor.

Bila dia dah dapat jawatan tersebut, maka timbul la SERIBU SATU alasan yang akan membuatkan dia terlepas dari berhadapan dengan Arul Kanda secara terbuka didalam televisyen.

Dalam erti kata lainnya, Si Tony Puaka tu buat cabaran sebelum ini kerana mempunyai agenda tersembunyi yang sengaja tidak didedahkan kepada rakyat. Tapi, bagaimana pula dengan Rafizi?

Hakikatnya, Si Rafizi ni pun lebih kurang sama jugak dengan Si Tony Puaka tu. Dia pun ada agenda yang tersendiri apabila dia sudi menerima undangan untuk menggantikan Si Tony Puaka tu.

Rata - rata dalam kartel PKR pada ketika ini melihat Si Rafizi tu sebagai Liabiliti dan bukan 'Wonder Boy' seperti yang berlaku sebelum ini walaupun dia sekarang dah jadi Setiausaha Agung.

Nak pulak bila Si Rafizi tu masih lagi dibayangi ke-GAGAL-an dalam melaksanakan agenda Langkah Kajang sehingga menyebabkan perpecahan teruk berlaku dalam Pakatan terutama di Selangor.

Jika sebelum ini, wujud gerakan secara subversif dikalangan Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR yang merancang untuk menggulingkan Si Rafizi tu dari jawatan yang disandangnya pada ketika ini.

Tapi niat dan hasrat mereka tidak kesampaian apabila dihalang oleh Wan Azizah dalam satu mesyuarat tergempar yang dibuat sebelum ini. Namun, kedudukan Si Rafizi tu masih belum kukuh.

Maka peluang untuk muncul berdebat dengan Arul Kanda ni merupakan kesempatan untuk Si Rafizi tu mengembalikan keupayaan dia dikalangan pemimpin - pemimpin PKR tu sendiri.

Kesimpulannya, Si Rafizi tu beria - ia sangat nak muncul dalam debat berkaitan dengan isu 1MDB ni sebab dia nak menaikkan nama dia sendiri supaya tidak dilihat sebagai Liabiliti kepada PKR. Bukannya sebab dia nak menegakkan Kebenaran atau menjaga kepentingan rakyat sangat pun!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.