Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JIKA DAPigs MENANG 56 KERUSI PARLIMEN, IA TIDAK DAPAT MEMBENTUK KERAJAAN PUSAT!!!

SEMUT HITAM
JIKA DAPigs MENANG 56 KERUSI PARLIMEN, IA TIDAK DAPAT MEMBENTUK KERAJAAN PUSAT!!!
Malas betul nak komen pasal DAPigs ni. Apa nak jadi kepada parti itu, siapa peduli. Ianya sudah jadi parti Kafir Harbi. Sudah sampai masanya orang Melayu sedar, DAPigs bukan pembela mereka.

Setakat ini, tidak ada orang yang boleh mengubah pandangan kita terhadap mengenai DAPigs. Cakap la macam mana sekali pun, pandangan rakyat sudah mencukupi pada ketika ini.

Kecuali ada orang boleh memberi penghujahan yang meyakinkan bahawa DAPigs adalah parti yang baik. Tapi malangnya DAPigs hanya sebuah parti yang suka mempergunakan orang lain.

Takde orang yang sikit pun akan percaya bila puak - puak DAPigs tu kata mereka nak memartabatkan Islam dekat dihati mereka; atau mereka nak membela kebajikan orang Melayu.

Cakap mengenai nak membela orang Melayu ni hanya sejak akhir - akhir ini sahaja. Dahulu, DAPigs tak pernah sebut pun hal orang Melayu ini. Jijik sangat orang Melayu ni bagi mereka.

Dan kita juga percaya rakyat tidak akan terkejut apabila puak - puak DAPigs ni tiba - tiba nak membangkitkan isu mengenai Melayu ni sebab mereka takut kehilangan peluang untuk merampas kuasa ke Putrajaya.

Realiti nya. DAPigs adalah parti yang lemah. Kalau hendak cakap mengenai hal ini, sampai kerbau, lembu, kambing, ayam dan itik pulang petang pun tidak habis. Benda yang sama juga akan diulang.

40 tahun pengalaman DAPigs dok buat kerja serupa, tidak berguna. Pemotong rumput yang ada 40 tahun pengalaman pun boleh bercakap serupa tapi pengalaman nya ialah dalam hal ehwal memotong rumput. 

Tidak ada orang yang ada sedikit inteligence dengan kuasa yang dia ada, tidak boleh lakukan apa yang DAPigs canangkan untuk negara ini. Jika DAPigs nak jadi PM, sesiapa sahaja yang ada kelayakan boleh. 

Tapi DAPigs miss satu important point; orang Melayu bukan hendak suruh DAPigs jaga kebajikan dan masa depan mereka. DAPigs tidak faham; orang Melayu bukan hendak suruh membapakan dan mengibukan mereka sepanjang masa. 

Orang Melayu mahu bertanggung-jawab mengenai masa depan mereka sendiri. Dan ini memerlukan kemerdekaan minda bukan bergantung harap kepada DAPigs atau pemimpin Melayu Boneka yang lain.  

Apa yang orang Melayu mesti sedar ialah, masa depan kita, ialah tanggunjawab kita sendiri. Jika kita serahkan tanggungjawab kita pada orang yang tidak amanah, maka kiamat akan tiba. 

Bila sahabat tanya Rasul Allah bagaimana kiamat tiba bila amanah disia - siakan- maka Nabi menjawab, sia - siakan itu berlaku bila kita serah kuasa kepada bukan yang ahli dalam urusannya. Dan itulah yang sedang berlaku kepada Melayu Boneka dalam DAPigs ketika ini!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.