Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LAGI ALASAN LONGKANG DARI PENTAKSUB DAPigs!!!

SEMUT HITAM
LAGI ALASAN LONGKANG DARI PENTAKSUB DAPigs!!!
Rasanya semua orang dah baca cerita pasal seorang bekas anggota tentera yang telah KONTOI menipu sewaktu Pilihan Raya Umum yang lepas mengambil keputusan meninggalkan PAS.

Kalau kita baca alasan yang diberikan, dia mengambil tindakan tersebut kerana kecewa dengan perkembangan terkini yang dilakukan oleh kepimpinan PAS Pusat sejak kebelakangan ini.

Kata dia, PAS telah membelakangi tujuan asal kewujudan parti tersebut untuk menentang UMNO dengan mengambil langkah untuk meninggalkan Pakatan Haprak dan bekerjasama dengan UMNO.
"Semua parti dalam pembangkang sepatutnya bersatu menentang Umno. Itu peraturannya. Tapi Pas melakukan sebaliknya dan ia juga meninggalkan Pakatan Rakyat," kata Zaidi.
Persoalannya, adakah itu sahaja tujuan PAS diwujudkan? Adakah perjuangan PAS selama hari ini adalah semata - mata untuk menentang UMNO? Meh kita baca sikit objektif PAS ditubuhkan.

Kalau diikutkan dalam perlembagaan PAS, parti itu diwujudkan atas dasar untuk menegakkan Islam. Ianya termaktub dalam Fasal 3, Bab Kedua dalam perlembagaan parti tersebut.

Manakala Fasal 5, Bab Ketiga yang termaktub dalam Perlembagaan PAS juga turut menjelaskan tujuan kewujudan parti itu adalah berdasarkan kepada dua perkara yang asas, iaitu;
1. Memperjuangkan wujudnya di dalam negara ini sebuah masyarakat dan pemerintahan yang terlaksana di dalamnya nilai-nilai hidup Islam dan hukum-hukumnya menuju keredhaan Allah. 2. Mempertahan kesucian Islam serta kemerdekaan dan kedaulatan negara.
Selain itu, usaha - usaha ke arah mencapai tujuan tersebut, Perlembagaan PAS juga turut mengariskan seruan agar umat manusia kembali kepada syariat Islam yang selama ini ditentang oleh DAPigs.

Maka alasan Longkang yang diberikan oleh bekas anggota tentera tu untuk meninggalkan PAS dan menyertai parti Pengampu DAPigs tu hanya dilihat sekadar alasan Retorik semata - mata.

Sebaliknya, persoalan yang dibangkitkan dalam laman portal Utaranews ni lebih munasabah dan kemungkinan dia meninggalkan PAS kerana nak merebut jawatan yang dijanjikan bagi menjaga kepentingan Politik Peribadi diri sendiri lebih masuk akal!!!
"Benarkah Zaidi meninggalkan Pas gara-gara parti Islam itu mahu menjalinkan kerjasama dengan Umno??? Rasanya macam tak je... Andy rasakan Zaidi tinggalkan Pas sebabkan gilakan kuasa seperti presiden parti acuan DAP itu. Kalau tak silap Andy, Zaidi ni tak ada apa-apa jawatan dalam Pas, tetapi sebaik menyertai PAN beliau diberi jawatan sebagai Pengarah Komunikasi Amanah Kepala Batas.Kalau dikaitkan Pas meninggalkan Pakatan Rakyat rasanya tidak munasabah sebab DAP yang telah menendang Pas dari Pakatan terbabit gara-gara membantah tindakan Pas mahu melaksanakan syariat Islam di negara ini." - lapor Utaranews

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.