Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PUNCA PKR "LIWAT" PAS DIDEDAHKAN!!!

SEMUT HITAM
PUNCA PKR "LIWAT" PAS DIDEDAHKAN!!!
Seperti yang telah didedahkan semalam, tindakan PKR memperlekehkan PAS di Sarawak adalah kerana ketidak-puasan hati dari kalamgan puak - puak Pentaksub dan Pengampu DAPigs.

Belum apa - apa lagi, Si Wan Azizah tu dah keluarkan alasan dengan mendakwa KONONnya PAS tidak mempunyai sebarang pengaruh di Sarawak dan menyebabkan nama parti itu digugurkan.

Hakikatnya, kenyataan Si Wan Azizah tu hanya dilihat sebagai luahan dikalangan puak - puak DAPigs yang memang sejak kebelakangan ini membenci kelibat puak - puak PAS secara terbuka.

Membidas kenyataan yang dibuat oleh Presiden PKR, wakil PAS di Sarawak katanya tetap akan bertanding di 11 kerusi DUN menjelang Pilihan Raya Negeri yang bakal diadakan tidak lama lagi.
PETALING JAYA: PAS akan bertanding sekurang-kurangnya 11 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pada pilihan raya negeri (PRN) Sarawak pada tahun depan, termasuk kawasan yang secara tradisinya ditanding oleh DAP.

"PAS Sarawak akan bertanding sekurang-kurangnya 11 kerusi DUN pada pilihan raya, termasuk beberapa kerusi yang biasanya ditanding oleh DAP," kata pesuruhjaya Pas negeri, Jofri Jaraiee.

"Perbincangan mengenai kerusi bukan di dalam perbincangan bersama Pakatan Harapan kerana PAS bukan sebahagian daripada pakatan itu," kata Jofri dalam kenyataan pada Selasa.

"Bagaimanapun, PAS Sarawak bersedia untuk berunding dengan PKR mengikut keputusan yang dibuat oleh Jawatankuasa Pusat PAS untuk mengekalkan kerjasama politik dengan PKR," tambahnya.

Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail pada Isnin yang memberitahu bahawa PAS "tidak signifikan" di Sarawak kerana ia tidak mempunyai sebarang kerusi di negeri itu.


Beliau yang menyifatkan kenyataan Wan Azizah sebagai tidak demokratik dan tidak berfikir dahulu, Jofri menjelaskan bahawa kenyataan itu tidak mencerminkan sambutan PAS yang kuat di negeri itu.
Apa yang jelas, kenyataan Si Wan Azizah tu boleh disifatkan sebagai 'Lidah Rasmi' puak - puak DAPigs semata - mata. Dalam erti kata lainnya, Presiden PKR tu hanya 'Boneka' yang boleh dipergunakan oleh puak - puak DAPigs bagi memenuhi agenda subversif mereka!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.