Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TONY PUAKA GELABAH, AG TERIMA DOKUMEN DARI BANGKOK!!!

SEMUT HITAM
TONY PUAKA GELABAH, AG TERIMA DOKUMEN DARI BANGKOK!!!
Dengar katanya, Si Tony Puaka tu sekarang tengah menggelabah dan ketar kepala lutut selepas mendapat berita bahawa pihak Peguam Negara sudah menerima dokumen dari Bangkok.

Katanya, pihak Jabatan Peguam Negara sudah menerima dokumen berkaitan siasatan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) daripada rakan sejawatannya di Thailand.

Dokumen itu juga termasuk maklumat yang telah dikongsikan oleh bekas kakitangan syarikat PetroSaudi International, Xavier Andre Justo dengan Sarawak Report yang didakwa di Thailand.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar dalam satu kenyataan hari ini berkata dokumen itu telah diserahkan oleh Jabatan Peguam Negara Thailand pada Khamis.
"Kami sedang menunggu AGC (Jabatan Peguam Negara) untuk meneliti dokumen itu sebelum menyerahkannya kepada kami."Dokumen itu termasuk maklumat yang dikongsi Justo bersama pengarang Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown dan juga transkrip soal siasat antara polis Malaysia dengannya di Thailand baru-baru ini," katanya di Bukit Aman pada Khamis.
Khalid berkata dokumen tersebut akan disemak oleh polis sebelum siasatan dilengkapkan. Pada 15 Disember lalu, polis Malaysia dilihat memasuki penjara di Bangkok pada jam 10 pagi waktu tempatan untuk bertemu Justo.

Pasukan polis Malaysia diketuai Timbalan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Amar Singh Ishar Singh.

Pada 17 Ogos lalu, Justo dijatuhi hukuman penjara tiga tahun oleh Mahkamah Jenayah Selatan Bangkok kerana mencuri data termasuk e-mel, dokumen dan beberapa bahan lain milik PetroSaudi International.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.