Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DAPigs PERGUNA MELAYU "LANGGAR" KAWASAN PAS TERDEDAH!!!

SEMUT HITAM
DAPigs PERGUNA MELAYU "LANGGAR" KAWASAN PAS TERDEDAH!!!
Heh! Tipikal. Maknanya selama hari ini, Si Betina DAPigs ni buat kerja bukan la kerana dia ikhlas nakbantu rakyat. Sebaliknya, ada agenda lain yang sengaja disembunyikan dari pengetahuan orang.

Kalau selama ini kita kata DAPigs merekrut Balaci - Balaci Melayu untuk memancing sokongan, ramai yang tak percaya. Mati - mati diorang kata itu hanya spekulasi semata - mata. Sekarang tembelang diorang dah pecah.

Dan kawasan yang menjadi sasaran mereka ialah kawasan yang ditandingi oleh PAS sebelum ini. Maka sebab itu diorang pancing Balaci yang cantik untuk menggoda pengundi - pengundi PAS.

Tahun lepas, DAPigs dah buat pengumuman bakal bertanding di 8 daripada 15 kerusi PAS di Selangor pada PRU14 dengan alasan kononnya kerana ia merupakan "kawasan campuran".

Antara yang menjadi tumpuan utama ialah kerusi DUN Taman Templer dan DUN Dusun Tua pada ketika ini disandang calon PAS Zaidy Talib, yang juga ahli majlis mesyuarat kerajaan negeri (exco) Selangor dan Razaly Hassan.

Rara dilantik sebagai penyelaras DAPigs untuk DUN Dusun Tua, di bawah Parlimen Hulu Langat sementara seorang lagi dilantik sebagai penyelaras bagi DUN Taman Templer di bawah Parlimen Selayang.

Sebagai penyelaras, kedua-dua mereka merupakan wakil rasmi DAPigs untuk kawasan berkenaan. Secara tradisinya, DAPigs meletakkan penyelaras sebagai calon untuk menghadapi Pilihan Raya.

Rancangan itu didedahkan selepas DAPigs menjadi sasaran kemarahan Melayu-Islam selepas kajian yang dibuat mendapati dua pertiga responden merasakan parti itu Anti Islam, Anti Melayu dan hanya menjaga kepentingan Cina.

Kajian itu dilakukan pada November terhadap 1,716 responden Melayu di Selangor dan peningkatan sentimen anti DAPigs sebahagian besarnya disebabkan perbalahan diantara parti itu dengan PAS. 

Namun, bakal calon yang telah dikenali pasti itu bagaimanapun tidak mahu mengesahkan lagi pemilihan mereka. Takut kalau diorang berkokok awal - awal nanti, nama tak sangkut pulak. Buat kerja macam Barua, tapi penyudahnya jadi Macai je!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.