Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

[PEMBOHONGAN "PAKATAN HARAM AHMAD BASHAH" TERBONGKAR] EXCO Kedah NAFI majoriti pemimpin UMNO tolak Mukhriz

CELAH GELEGAR
[PEMBOHONGAN "PAKATAN HARAM AHMAD BASHAH" TERBONGKAR] EXCO Kedah NAFI majoriti pemimpin UMNO tolak Mukhriz
ORANG ramai menurunkan tandatangan sebagai tanda sokongan kepada Mukhriz ketika hadir pada majlis perjumpaan Menteri Besar Kedah bersama akar umbi UMNO Jerlun di Wisma UMNO Jerlun, hari ini. - Foto Eizairi Shamsudin
ALOR SETAR: Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (EXCO), Datuk Suraya Yaacob, menafikan majoriti kepimpinan UMNO di Kedah menolak Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai Menteri Besar.
Justeru, beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Tiang, menyifatkan 'serangan' dibuat terhadap Mukhriz melalui sidang media khas semalam, sebagai suatu tindakan yang gelojoh dilakukan pemimpin tertentu.
Katanya, beliau tidak menerima sebarang jemputan bagi sidang media penolakan Mukhriz itu, malah sama sekali tidak akan menyokong perbuatan seumpama itu.
"Tak boleh kata seluruh kepimpinan UMNO (Kedah) tolak Menteri Besar... kalau seluruh kepimpinan maknanya Ketua UMNO cawangan pun termasuk sekali...itu hanya melambangkan mereka yang berada di situ.
"Saya tidak dijemput dan tak akan sokong sebab itu bukan cara dalam UMNO...tak menjangka ia akan jadi sebegitu drastik, " katanya ketika ditemui di Istana Anak Bukit, di sini sebentar tadi.
Sementara itu, seorang lagi EXCO Kedah, Datuk Tajul Urus Mat Zain, yang hadir pada sidang media semalam pula, mengakui ragu-ragu sama ada kaedah dilakukan Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah dan pemimpin UMNO lain itu betul atau tidak.
Tajul Urus berkata, beliau tidak dimaklumkan lebih awal mengenai inti pati sidang media itu dan hanya mengetahuinya sebaik hadir di Hotel Grand Alora, selepas diminta hadir.
"Ia menjadi pertanyaan pada saya sama ada ini kaedah yang betul...soal pucuk pimpinan dah tak boleh (diterima) adalah biasa, namun kaedah dia tu...saya tiba di sidang media itu dan bertanya pelbagai soalan, namun akhirnya saya akur di situ sahaja.
"Sekiranya ditanya saya pada peringkat awal, mungkin saya bagi pandangan lain, " katanya.
EXCO Kedah, Datuk Amunuddin Omar, berkata beliau turut tidak mendapat jemputan bagi menghadiri sidang media itu.
Beliau yang menyokong penuh kepimpinan Mukhriz berkata, tindakan sidang media itu dibuat secara dasarnya seolah-olah tidak menghormati Undang-undang Tubuh Negeri Kedah, iaitu Menteri Besar dilantik atas perkenan Sultan Kedah. - Berita Harian

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.