Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

WAH!!! ADUN KANGKANG SUDAH BISING WO!!!

SEMUT HITAM
WAH!!! ADUN KANGKANG SUDAH BISING WO!!!
Wow! Jarang betul kita dengar Si ADUN Kangkang ni bersuara. Tapi nampak gayanya kali ini terpaksa jugak la dia berbunyi sebab Kepala Lutut dia sendiri pun dah mula terketar - ketar.

Kalau selama hari ini, puak - puak PKR dan juga DAPigs tu tak pernah pun peduli dengan kewujudan PAS. Tapi sejak akhir - akhir ni, diorang dah mula menggelupor tak tentu arah dibuatnya.

Semua disebabkan keputusan PAS yang sebelum ini tetap bertegas nak bertanding dikawasan yang turut dikuasai oleh puak - puak DAPigs bagi mengekang agenda subversif parti itu.

Bagi sesetengah pihak, terutama dikalangan pemerhati Politik berpendapat, sekiranya perkara itu berlaku, maka dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang bakal wujud pertandingan Tiga Penjuru.

Dalam kenyataan media yang dikeluarkan oleh Si ADUN Kangkang tu hari ini, dia mendakwa, pihak yang Gila nak bertanding Tiga Penjuru ni hanya sekadar nak tunjuk siapa 'Hero'.
“Jika ia berlaku, akhirnya komitmen kita nak pastikan BN tumbang akan tersasar. PRU tinggal dua tahun lagi, harapan rakyat tinggi pada kita jadi jangan musnahkan harapan mereka itu.
Jika Pakatan Harapan dan Pas nak juga berlaku pertandingan tiga penjuru lawan BN... baik tak perlu bertanding,” katanya.
Jika kita lihat dari satu sudut, nampak sangat kenyataan yang dikeluarkan oleh Si ADUN Kangkang tu membuktikan bahawa dia sendiri 'Kecewa' dengan apa yang berlaku pada ketika ini.

Tapi, dia nak salahkan sapa? Adakah berani dia nak salahkan DAPigs kerana tetap enggan untuk menerima perjuangan Islam yang selama hari ini telah menjadi asas kepada dasar parti itu?

Atau, adakah dia nak persalahkan PAS kerana memutuskan hubungan kerjasama Politik dengan DAPigs dengan alasan parti itu tidak menghormati Tahaluf Siyasi yang dijalin selama ini?

Atau, adakah Si ADUN Kangkang tu berani nak salahkan parti dia sendiri yang terbukti GAGAL untuk menyelesaikan semua konflik yang melanda Pakatan Haprak tu selama hari ini? Kalau setakat tau nak cari salah orang je, baik tak payah!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.