Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

UMNO JOHOR sakit Premature ejaculation :Umno Johor terima keputusan siasatan terhadap PM

CELAH GELEGAR - Mencari Kebenaran Yang Sebenar
UMNO JOHOR sakit Premature ejaculation :Umno Johor terima keputusan siasatan terhadap PM

JOHOR BAHRU - Umno Johor menerima keputusan Peguam Negara berhubung siasatan terhadap Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan berharap keputusan tersebut dihormati semua pihak.
Pengerusi Umno Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, keputusan berkenaan merupakan pendirian Umno Johor dalam isu kepimpinan parti.
"Sejak beberapa bulan lepas, banyak masa, tenaga dan perhatian telah dicurahkan untuk menjelas dan menjernihkan kemelut tersebut.
Kita tidak seharusnya terus terbawa-bawa dengan perkara ini (kemelut).
"Kita perlukan titik penutup dan perlu segera kembali mara ke hadapan," katanya.
Beliau berucap demikian pada majlis perjumpaan khas UMNO Johor bersama Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi di Pusat Konvensyen Antarabangsa Persada Johor, di sini hari ini.
Turut hadir, Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein; Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor dan Ketua Wanita Umno, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.
Mohamed Khaled yang juga Menteri Besar Johor berkata Umno Johor juga amat menyokong usaha kepimpinan negara untuk mengkaji semula sistem pembiayaan dana pergerakan politik di Malaysia.
Beliau berkata, Umno mesti lebih telus dan berwaspada dalam pengurusan dana yang melibatkan parti dan kepentingan awam.
Menurutnya, sudah tibanya masanya juga untuk Umno mempunyai sistem meraih dana yang telus dan bertanggungjawab, sesuai dengan kematangan sistem demokrasi parti.
Katanya, Umno Johor juga menganggap segala episod yang berlaku sebagai satu proses yang mendewasakan dan mesti Umno lalui untuk menjadi lebih berketahanan, matang dan lebih baik.
"Parti dan pemimpin tidak boleh lari daripada berhadapan dengan ujian sebegini.
"Yang akan dihakimi oleh rakyat kelak adalah bagaimana kita mendepaninya dengan berani, telus dan profesional," katanya.
Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali pada 26 Januari lepas berkata, tiada apa-apa kesalahan jenayah dilakukan Najib berkaitan siasatan SRC International dan dana RM2.6 bilion yang didakwa didepositkan ke dalam akaun bank Perdana Menteri.
Berikutan itu, Mohamed Apandi berkata kedua-dua kertas siasatan berkaitan dikembalikan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada hari berkenaan untuk ditutup. - Bernama

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.