Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MAHKAMAH TOLAK USAHA PEGUAM PELIWAT!!!

SEMUT HITAM
MAHKAMAH TOLAK USAHA PEGUAM PELIWAT!!!
Heh! Buat sekian kalinya, usaha peguam - peguam yang menyokong pembebasan Si Ketua Penipu tu GAGAL apabila pihak Mahkamah Persekutuan telah membuat keputusan mereka hari ini.

Jika sebelum ini, Majlis Peguam yang didominasikan oleh mereka yang Pro Pakatan Haprak tu cuba mengheret Tan Sri Muhammad Shafee yang didakwa melanggar etika seorang peguam.

Mahkamah Persekutuan hari ini mengekalkan keputusan Mahkamah Rayuan bahawa peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah tidak bersalah atas dakwaan salah laku profesion, empat tahun lalu.

Keputusan sebulat suara itu dicapai oleh panel lima hakim bersidang diketuai oleh Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Md Raus Sharif ketika menolak rayuan Majlis Peguam dengan kos RM50,000.

Menurutnya, mahkamah berpuas hati bahawa peguam itu tidak melanggar Kaedah-Kaedah Profesion Undang-Undang (Publisiti) 2001 (Kaedah Publisiti) ketika diwawancara oleh akhbar akhbar harian berbahasa Inggeris itu.

Usaha peguam yang Pro Pakatan Haprak tu sebelum ini adalah untuk menyekat Tan Sri Shafee dari mendedahkan butiran mengenai kes liwat yang telah difailkan terhadap Si Ketua Penipu tu.

Tengok betapa IRONIKnya permainan Politik puak - puak Pakatan Haprak tu. Kalau orang lain yang buat tindakan sedemikian, diorang kata ianya melanggar Hak Kebebasan Bersuara.

Tapi kalau kena pada batang hidung diorang sendiri, mula la diorang dakwa kononnya ia melanggar kod etika dan sebagainya. Sedangkan diorang cuba menghalang Kebebasan Bersuara.

Jika hari ini, diorang sibuk menyalak membuat tuntutan dengan alasan nak menegakkan Kebenaran. Tapi bila orang bercerita mengenai isu kes liwat Si Ketua penipu tu, tau pulak diorang nak suruh semua orang diam. Kalau dah dasar Penipu tu, Penipu la jugak!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.