Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MARAH BETUL DAPigs BILA PAS NAK BUAT BLOK BARU!!!

SEMUT HITAM
MARAH BETUL DAPigs BILA PAS NAK BUAT BLOK BARU!!!
Hehehe!!! Macam orang hilang akal dibuatnya bila diorang dapat tau yang PAS benar - benar akan mewujudkan satu blok Pakatan Baru dikalangan puak - puak parti Pembangkang tu.

Nampak gayanya, DAPigs memang benar - benar rasa tergugat dengan kewujudan blok baru tu nanti yang memberikan ruang kepada parti kecil - kecilan untuk menjadi relevan di Malaysia.

Maka sebab itulah Si Tokong DAPigs ni ambik keputusan untuk terus memperlekehkan usaha PAS bagi mewujudkan gabungan Pakatan Baru yang dijadual bakal diumumkan esok.

Kata Si Tokong DAPigs ni, kewujudan blok baru itu tidak akan mendatangkan sebarang faedah dan hanya sekadar sia - sia jika ianya tidak membawa perubahan kepada landskap Politik Negara.

Malah Si Tokong DAPigs tu juga turut menegaskan, gagasan politik baharu itu perlu bersifat inklusif, berupaya menangani rasuah dalam negara serta mampu mentadbir lebih baik daripada BN.

Jelas Si Tokong DAPigs tu lagi, tidak ada gunanya PAS mewujudkan satu gagasan baru yang mahu dibentuk sekiranya parti itu sendiri masih 'bergelut' untuk menyelesaikan masalah rakyat.
"Masih banyak jauh beza dari segi pentadbiran, pembangunan dan pengurusan. Mereka (Pas) masih tidak beri perhatian terhadap masalah negeri di bawah pentadbiran mereka sendiri. Sehingga kini mangsa banjir di Kelantan masih tidur dibawah khemah. Hutan di Kelantan ditebang begitu sahaja, ini masalah yang perlu dititikberatkan oleh Pas," katanya.
Heh! Nampak sangat la Si Tokong DAPigs ni nak berlagak SOMBONG dan ANGKUH seolah - olah macam dia pandai sangat mentadbir. Walhal isu di Pulau Pinang tu sendiri pun masih banyak yang tak selesai.

Bahkan parti yang dia terajui tu juga tidak bersifat inklusif dan masih lagi mendeskriminasikan gender serta kaum tertentu dan memperjuangkan agenda yang sarat dengan Chauvanisme. 

Hakikatnya, Pulau Pinang dibangunkan bukan hasil dari usaha Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Tokong DAPigs tu pada ketika ini. Ianya hasil dari pentadbiran Barisan Nasional. DAPigs dan Pakatan hanya sekadar menumpang je!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.