Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NASIB GUAN ENG DITENTUKAN MALAM INI!!!

SEMUT HITAM
NASIB GUAN ENG DITENTUKAN MALAM INI!!!
Seperti mana yang digembar - gemburkan semalam, DAPigs katanya akan mengadakan mesyuarat tergempar bagi membincangkan isu berkaitan dengan skandal pembelian rumah milik Guan Eng.

Dari apa yang dilaporkan, mesyuarat yang bakal diadakan esok turut melibatkan semua wakil rakyat dari peringkat DUN dan juga Parlimen serta pemimpin - pemimpin disekitar Pulau Pinang.

Biarpun yang tersebar dalam laman media sosial sebelum ini, mesyuarat DAPigs itu katanya tidak akan membincangkan soal calon yang bakal menggantikan Guan Eng sebagai Ketua Menteri.

Sebaliknya, mereka yang hadir akan diberi taklimat mengenai apa yang boleh dan tak boleh diperkatakan mengenai isu pembelian rumah banglow mewah milik Setiausaha DAPigs Pusat itu.

Hakikatnya, ramai dikalangan pemimpin - pemimpin DAPigs sendiri pun mula meragui jawapan serta alasan yang diberikan oleh Guan Eng berhubung isu pembelian rumah dibawah harga pasaran itu.

Isu itu mula menjadi hangat apabila ianya didedahkan didalam sidang Parlimen dan kemudiannya satu laporan dibuat kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Susulan pendedahan itu, beberapa pihak lagi turut membuat laporan yang sama bagi mendesak pihak berkuasa menyiasat dan mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap Guan Eng.

Rata - rata rakyat di Malaysia melihat isu pembelian rumah mewah yang dibeli dengan harga murah dibawah harga pasaran itu sama seperti kes yang pernah dihadapi oleh Dr. Khir Toyo.

Turut dilaporkan, mesyuarat yang dijadual bakal diadakan malam ini merupakan rentetan dari perdebatan hangat selepas Guan Eng dibogelkan didalam sidang Parlimen malam semalam.

Nampak gayanya, agenda utama DAPigs nak bermesyuarat esok bukan la untuk menentukan siapa yang akan menggantikan Si Guan Eng tu sebagai Ketua Menteri sewaktu dia 'Bercuti'.

Tapi sebaliknya, mesyuarat tu hanya diadakan bagi membincangkan kaedah bagaimana nak selamatkan kemaluan Si Guan Eng yang telah terdedah kepada umum. Pusing - pusing, kepentingan Politik Peribadi tu jugak yang didahulukan oleh puak - puak Pakatan Haprak ni!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.