Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PARTI MAMAK KADIAQ JADI PILIHAN PAS!!!

SEMUT HITAM
PARTI MAMAK KADIAQ JADI PILIHAN PAS!!!
PAS hari ini telah mengesahkan Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) sebagai rakan komponen dalam pembentukan gabungan Pakatan bagi mewujudkan blok Politik Ketiga di negara ini.

Pengumuman itu telah dibuat oleh Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan di sini, hari ini dan seterusnya menamatkan spekulasi yang hangat diperkatakan dikalangan rakyat.
"Pas hari ini menerima kunjungan Presiden dan rombongan dewan tertinggi Ikatan."Berbagai perkara dibincang dengan penuh keterbukaan merangkumi isu mewarnai sosio-ekonomi atau politik dalam negara kita," katanya membaca kenyataan media yang ditandatangani Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Presiden Ikatan, Tan Sri Abdul Khadir Sheikh Fadzir.
Menurutnya lagi, pertemuan itu juga membuka ruang membina suatu kumpulan persefahaman kerjasama politik yang lebih tersusun dengan membawa model politik matang, terbuka bertanggungjawab, bersih dan sejahtera bersama parti-parti politik dan NGO yang ingin turut serta.
"Pendekatan ini menuntut kami bergerak atas teras penyelesai dan politik membina disamping menolak budaya politik oportunis, kasar dan perkauman sempit yang boleh menggugat keharmonian dan kemajuan negara."Atas prinsip inilah, maka hari ini Bermulah kerjasama politik Pas dengan Ikatan," katanya.
Walaubagaimana pun sebelum ini, Ikatan menafikan penglibatannya dengan PAS ketika nama parti itu disebut-sebut sebagai parti politik yang bakal bergabung dengan parti Islam tersebut.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.