Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

RUMAH GUAN ENG TAK SAMA RUMAH KHIR TOYO!!!

SEMUT HITAM
RUMAH GUAN ENG TAK SAMA RUMAH KHIR TOYO!!!
Hehehe!!! Mati - matian Si Guan Eng ni cuba nak tutup kemaluan dia dengan menegakkan benang yang basah. Kali ini dengan cara memancing pengamal media untuk melihat sendiri rumah dia.

Si Guan Eng tu baru - baru ini terjebak dalam skandal pembelian rumah dengan harga yang jauh lebih murah dari harga pasaran cuba nak memusingkan fakta dengan beberapa alasan yang diberikan.

Setiausaha Agung DAPigs tu cuba menafikan pembelian rumah pada harga yang jauh lebih murah dari harga pasaran itu ada sebarang kaitan dengan penjualan tanah milik Kerajaan Negeri.

Tapi ternyata, alasan Si Guan Eng tu takde kena mengena pun dengan isu yang dibangkitkan. Bahkan isu pembelian rumah dan penjualan tanah itu merupakan dua perkara yang berbeza sama sekali.

Kali ini, Si Guan Eng tu cuba memberikan gambaran kononnya rumah yang dia beli tu tak sama dengan rumah yang dibeli oleh Dr. Khir Toyo yang telah dijatuhkan hukuman baru - baru ini.

Seperti yang kita sedia maklum, Khir Toyo telah dijatuhkan hukuman oleh pihak mahkamah kerana didapati bersalah membeli rumah dibawah harga pasaran sewaktu menjawat jawatan sebagai Menteri Besar Selangor.

Isu yang sedang menghimpit Si Guan Eng pada ketika ini mula dikaitkan dengan kes Khir Toyo kerana keadaannya hampir sama. Beli rumah bawah harga pasaran ketika menjawat jawatan sebagai pemimpin Negeri.

Dalam kenyataan yang dibuat oleh Si Guan Eng hari ini, dia kata dia beli rumah tu atas pertimbangan sebelum dia yakin yang dia dapat meneruskan jawatannya sebagai Ketua Menteri.

Kata Si Guan Eng, keputusan untuk membeli rumah itu hanya dibuat selepas dia dilantik semula menjadi Ketua Menteri selepas Pilihan Raya Umum yang lalu dengan alasan mempunyai 'Dana' yang mencukupi.
"Saya perlu menyediakan wang untuk rumah, termasuk ansuran bulanan. Kami memerlukan dana yang mencukupi untuk membayar baki harga belian.
"Hanya sehingga saya telah dipilih semula dan mempunyai dana yang cukup barulah saya membuat keputusan untuk membelinya pada Julai tahun lepas.
Maknanya, Si Guan Eng tu benar - benar telah melakukan kesalahan 'Pecah Amanah' dengan menggunakan kedudukannya sebagai Ketua Menteri untuk membeli rumah dengan harga yang lebih rendah dari harga pasaran.

Kesimpulannya, dalam kes Si Guan Eng, bukan soal keadaan rumah sederhana atau rumah mewah yang menjadi isu. Tapi tindakan dia membeli rumah dibawah harga pasaran itu yang dipersoalkan. Keadaan itu yang sama dengan keadaan Khir Toyo!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.