Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"KOPI" GUAN ENG TAK LAKU!!!

SEMUT HITAM
"KOPI" GUAN ENG TAK LAKU!!!
Hehehe!!! Kesian pulak tengok Si Guan Eng ni terus meroyan macam orang hilang akal bila isu berkaitan dengan pembelian rumah banglow mewah dia mula didedah secara umum baru - baru ni.

Habis semua orang Si Guan Eng ni nak marah sampaikan tukang bancuh Kopi dia pun kena sembur sebab takde orang yang sudi untuk menerima jemputan dia minum kopi sebelum ini.

Punya la Si Guan Eng tu menggelupor biawak bila isu pembelian rumah banglow mewah dinawah harga pasaran tu didedahkan sehingga membuatkan Si Guan Eng tu jadi tak terkeruan.

Malah taktik dia nak memancing isu berkaitan dengan penjualan tanah PERDA pun hanya sekadar mampu untuk menambahkan lagi kemaluan Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu kepada umum.

Kalau sebelum ini, dakwaan yang dibuat oleh Si Guan Eng tu telah pun dijawab dan dijelaskan bahawa penjualan tanah PERDA tu adalah untuk menjaga kebajikan rakyat di Pulau Pinang.

Kali ini, Si Guan Eng tu katanya telah memaksa konco - konco dikalangan Pentaksub DAPigs tu turun dan menceroboh kawasan tanah milik PERDA bagi menutup kemaluan dirinya sendiri.

Apa yang jelas, tindakan tidak matang yang dilakukan oleh Si Guan Eng ni hanya sekadar satu cubaan untuk mengalihkan perhatian rakyat dari isu yang telah didedahkan berkaitan dirinya.

Sepertimana yang dilaporkan laman portal Utaranews.com, Guan Eng dilihat seolah - olah cuba untuk melarikan diri dari menjawab persoalan yang dibangkitkan rakyat berkaitan dengan skandalnya.
"Didalam isu Tanah PERDA yang Guan Eng dakwa dijual dengan harga RM 1.4juta sahaja berbanding harga sebenar iaitu RM16.6 juta, Guan Eng sengaja menyembunyikan fakta tentang keuntungan jualan tanah PERDA telah disalurkan kepada rakyat melalui harga jualan murah didalam julat RM 42 ribu seunit."Guan Eng juga cuba menipu apabila mendakwa PERDA kerugian sebanyak RM 15.2juta apabila menjual tanah tersebut dengan harga RM1.4juta sahaja.
"Fakta yang sebenarnya ialah, Tanah keseluruhan yang didakwa bernilai RM 16.6 juta itu berkeluasan 20 ekar, tetapi PERDA hanya menjual seluas 8.5 ekar sahaja dengan harga RM 1.4juta," lapor laman portal tersebut.
Soalnya, jika benar Si Guan Eng tu beranggapan PERDA ada menyalahguna kuasa ataupun berlaku penyelewengan, kenapa dia tak laporkan kepada pihak SPRM tetapi sebaliknya ajak orang 'Minum Kopi'? 

Tak ke pelik tindakan Si Tokong DAPigs tu. Nampak sangat seolah - olah Si Guan Eng ni ada agenda lain yang sengaja hendak disembunyikan dari rakyat dengan tindakan - tindakan sedemikian. Kalau dah dasar PENIPU tu, maka MENIPU jugak la yang dia mampu buat!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.