Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MAKIN KEMPUNAN "KFC" LAGI LA SI NURUL IZZAH NI!!!

SEMUT HITAM
MAKIN KEMPUNAN "KFC" LAGI LA SI NURUL IZZAH NI!!!
Heh! Kesian! Makin menjadi - jadi lagi la meroyan KFC Si Nurul Izzah ni bila dia dengar pengumuman yang dibuat oleh pihak Kerajaan berkaitan dengan status terkini Si Ketua Penipu tu.

Menurut kata Kementerian Luar Negara, Si Ketua Peniputu tak layak untuk menggunakan istilah status sebagai 'Tahanan Politik' kerana ianya tidak mengikut piawaian Hak Asasi Manusia.
"Berdasarkan instrumen antarabangsa, tiada definisi yang diterima pakai secara sejagat berkenaan istilah tahanan politik.
"Kerajaan Malaysia, sebagai panduan, telah merujuk kepada beberapa kriteria penentu dan mendapati bahawa kes Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak memenuhi kriteria - kriteria tersebut untuk mentakrifkan beliau sebagai tahanan politik," menurut kementerian itu.
Bahkan Kementerian itu juga menjelaskan, dakwaan kononnya PKR mendapat sokongan dari pihak Pertubuhan Bangsa - Bangsa Bersatu berhubung status Si Ketua Penipu tu juga adalah tidak benar.
"Kumpulan Kerja Penahanan Arbitrari PBB (WGAD) terdiri daripada lima individu yang dilantik dalam kapasiti peribadi, justeru pendapat oleh kumpulan itu tidak mewakili pandangan mana-mana negara anggota PBB atau PBB sendiri," jelas kenyataan dari Kementerian tersebut.
Tapi hakikatnya, Si Ketua Penipu tu memang Tak Layak dianggap sebagai seorang Tahanan Politik kerana kesalahan yang telah dilakukan juga mendapat hukuman di Negara - Negara luar.

Realitinya, Si Ketua Penipu tu adalah seorang PELIWAT yang telah didapati bersalah melalui sistem perundangan Negara yang dijalankan secara luar biasa biasa bagi seorang pesalah.

Bayangkan. Bagi kes yang membabitkan orang lain, ianya hanya memerlukan masa tak sampai dua atau tiga tahun. Tapi, kes Si Ketua Penipu tu memakan masa bertahun - tahun lamanya!

Penangguhan demi penangguhan telah pun diberikan kepada Si Ketua Penipu tu untuk dia mengumpulkan bukti serta fakta yang dapat dibentangkan bagi memastikan yang dia tidak bersalah.

Tapi MALANGnya, bukan sahaja Si Ketua Penipu tu GAGAL untuk membuktikan bahawa dia bukan seorang PELIWAT. Sebaliknya, Peguam dia sendiri pun mengakui bahawa hubungan LIWAT tu benar - benar berlaku. Itu pun diorang tak boleh nak terima jugak ke!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.