Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PSM BENGKAK, KHALID SAMAD DIDAKWA PENIPU!!!

SEMUT HITAM
PSM BENGKAK, KHALID SAMAD DIDAKWA PENIPU!!!
Parti Sosialis Malaysia (PSM) menyifatkan alasan yang diberikan oleh dua pemimpin Pakatan Harapan, Ong Kian Ming dan Khalid Samad mengenai ketiadaan parti berkenaan dalam rundingan meja bulat pada Selasa lalu adalah sebagai mengarut dan tidak boleh diterima.

Ahli jawatankuasa PSM, S Arulchelvan berkata, kenyataan kedua-dua pemimpin tersebut mengenai PSM tidak menerima Polisi Bersama Pakatan Rakyat (PR) sebelum ini dan juga menolak Artikel 153 berkenaan hak-hak keistimewaan Bumiputera adalah satu pembohongan.

“Semasa PRU 13, PSM ada mencetak dan mengeluarkan satu manifesto dimana tajuk Manifesto PSM adalah UDAHLAH TU ! TOLAK 56 TAHUN UMNO-BN.

“Saya sertakan manifesto ini disini dimana dalam mukasurat 20 & 21 digariskan Hubungan PSM & PR. Dalam Manifesto PSM, kita telah mengatakan PSM menerima dan menyokong Manifesto PR dan buku jingga,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkannya semalam.

Katanya, PSM mencabar kedua-dua pemimpin tersebut dan menuntut penjelasan mengenai kenyataan palsu yang dibuat ke atas mereka.

Katanya lagi, PSM turut meminta pihak pakatan untuk menjelaskan secara lanjut serta bukti yang mengatakan parti itu menolak Artikel 153 tersebut.

“Sebelum ini terdapat hanya tiga mesyuarat yang diadakan antara PSM pada PR dan isu Artikel 153 tersebut tidak pernah dibangkitkan dalam ketiga-tiga mesyuarat berkenaan.

“PSM tidak terdesak atau kecewa apabila tidak dijemput untuk menghadiri rundingan berkenaan kerana kami percaya ia adalah hak mutlak penganjur tetapi tidak boleh bertolak ansur dengan pembohongan secara terang-terangan ini.

“Oleh itu PSM mengharapkan agar Pakatan Harapan memberikan penjelasan yang sewajarnya dan kami mendoakan yang terbaik untuk gabungan berkenaan,” katanya.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.