Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ISU KHUTBAH: DAPigs SAMAN, PKR HILANG KEMALUAN!!!

SEMUT HITAM
ISU KHUTBAH: DAPigs SAMAN, PKR HILANG KEMALUAN!!!
Hah! Pelikkan. Kenapa pulak dalam isu kontroversi yang dibangkitkan oleh puak - puak DAPigs tu mengenai khutbah Aidil Adha tu tidak mendapat sebarang respon dari puak - puak PKR?

Kalau sebelum ini, kita dah dengar penjelasan dari puak - puak DAPigs yang KATANYA nak ambik tindakan terhadap Jabatan Agama Islam Pahang atas dakwaan menabur fitnah terhadap parti tu.

Katanya, DAPigs memberikan tempoh lima hari untuk JAIP memohon maaf dan menarik balik isi kandungan khutbah tu sebelum mereka mengambil sebarang tindakan undang - undang.

PAS pulak menyatakan pendirian membantah tindakan puak - puak DAPigs tu yang berhasrat nak memfailkan saman terhadap JAIP kerana menganggap ianya sebagai tidak wajar.

Dalam satu kenyataan yang dibuat semalam, Dewan Ulama PAS Perak (DUP Perak) turut menyatakan rasa kesal terhadap tindakan yang dilbuat oleh ADUN DAPigs yang berbangsa Melayu tu. (KLIK SINI)

Maka persoalannya sekarang, apa pulak pendirian puak - puak PKR tu? Kenapa pulak dalam isu ni diorang hanya sekadar mendiamkan diri? Adakah mereka terkecuali dari isu tersebut?

Jika dilihat kepada isi kandungan khutbah tu sebelum ini, ianya turut menyentuh mengenai ketaksuban ahli Politik yang bersifat Partisan sehingga menyebabkan perpecahan Umat Islam.

Jadi, takkan pulak puak - puak PKR tu rasa diri mereka boleh terkecuali dari isu berkenaan. Atau, adakah puak - puak PKR tu cuba nak 'Play Safe' dan menjauhkan diri dari kontorversi tersebut?

Kalau sebelum ni, bukan main tegar puak - puak PKR tu menjilat Jubor DAPigs sehingga tergesa - gesa mengumumkan pembentukan Pakatan Haprak Baru tu tanpa berunding dengan PAS.

Tapi kenapa kali ini diorang sanggup membiarkan DAPigs bersendirian menerima serangan demi serangan dari pelbagai pihak yang tak puas hati dengan tindakan yang dilakukan? Nampak sangat la PKR ni hanya sekadar memperjuangkan kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.