Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ISU KHUTBAH: HADI AWANG MULA TERASA KHIFARAH???

SEMUT HITAM
ISU KHUTBAH: HADI AWANG MULA TERASA KHIFARAH???
Maka apa yang dinyatakan didalam khutbah Aidil Adha yang dikeluarkan oleh Jabatan Agama Islam Pahang sebelum ini sudah menjadi kenyataan dan ianya telah pun dibuktikan selama hari ini.

Tapi dek kerana pemikiran JUMUD Si ADUN DAPigs berbangsa Melayu tu sendiri enggan menerima hidayah yang cuba disampaikan. Mungkin hati dia dah tertutup untuk menerimanya.

Walhal isi kandungan khutbah tersebut menyebut semua parti Politik secara keseluruhan. Tapi kenapa hanya Si ADUN DAPigs yang berbangsa Melayu tu sahaja yang terasa panas punggung?

Isi kandungan khutbah itu antara lain dengan jelas menyebut: "Dewasa ini kita melihat perpecahan umat Islam di negara kita terutama bangsa Melayu begitu ketara. Perpecahan ini kerana mengutamakan parti politik melebihi perpaduan dan persaudaraan Islam seperti UMNO, PAS, PKR dan ditambah parti baru yang dinamakan Gerakan Harapan Baru (GHB). Malahan ada di kalangan umat Islam yang menyertai parti DAP yang terang-terangan menentang Islam."

Sedangkan selama hari ini pun, kita dapat melihat kebenaran disebalik isi kandungan khutbah itu sendiri. Dek kerana taksub dengan parti Politik, huru hara Perpaduan Ummah dibuatnya.

Sampai tahap ada yang bersua muka pun tak nak bertegur sapa, senyum pun tak nak. Dan MALANGnya, perkara yang sama turut dapat dirasai sendiri oleh Si Hadi Awang tu baru - baru ini.

Lebih malang lagi ialah apabila Si Hadi Awang tu menerima tamparan sedemikian hebat dari kalangan kaum keluarga dia sendiri. Anak Saudara Sebelah Isteri dia pun dah dianggap musuh.

Sehinggakan anak saudara Si Hadi Awang tu terasa dirinya seperti dipinggirkan hanya kerana dia mengambil keputusan untuk keluar dari PAS dan menjadi Barua DAPigs seperti Mat Sabu.
"Saya diboikot mereka, salam saya tidak berjawab, 24 surau dan masjid yang selama ini saya dijemput untuk memberikan kuliah sudah berhenti berbuat demikian," katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Nah!!! Itu belum kita cerita pasal isu bab dua imam dalam satu solat lagi. Belum kita cerita bab duit Zakat dan sedekah. Tapi apa yang pasti, ketaksuban yang bersifat Partisan ni memang berlaku. Jadi, tak payah la Si ADUN DAPigs berbangsa Melayu tu nak meroyan!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.