Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KENAPA DAPigs TAK SAMAN PAS???

SEMUT HITAM
KENAPA DAPigs TAK SAMAN PAS???
Ekoran kontroversi yang sengaja dibangkitkan oleh ADUN DAPigs Pahang semalam berhubung khutbah yang disediakan oleh pihak JAIP, ramai yang turut mempertikaikan tindakan tersebut.

Kata mereka, "Kenapa ADUN DAP tu nak terasa sangat dengan isu yang dibangkitkan dalam khutbah tu sedangkan perkara tu memang sudah diketahui umum?"

Yang lebih menghairankan, kenapa ADUN DAPigs tu sampai tahap Ekstrem sangat nak ambik tindakan terhadap Jabatan Agama Islam Pahang dan mengugut untuk memfailkan saman?

Kenapa ADUN DAPigs tu tak nak pulak buat benda yang sama bila puak - puak PAS melontarkan pelbagai tuduhan terhadap parti tersebut yang didakwa menjadi punca perpecahan dalam PAS?

Tidakkah itu dakwaan yang dibuat oleh PAS itu membuktikan bahawa DAPigs boleh menjadi salah satu punca kepada perpecahan dikalangan umat Islam yang ada di Malaysia pada ketika ini?

Kalau kita lihat dari segi keseluruhan teks khutbah itu sendiri pun, ianya turut menyentuh parti - parti lain. Tapi kenapa Si ADUN DAPigs tu sorang je yang terasa 'Panas Punggung' tak tentu arah?

Adakah ianya sebab isi kandungan khutbah tersebut menyentuh mengenai kedudukan DAPigs yang Anti Islam membuatkan Si ADUN DAPigs tu marah dan bertindak sedemikian rupa?

Apakah tidak benar puak - puak DAPigs tu Anti Islam? Kalau tengok pada pendirian dan pendekatan Politik mereka, memang agenda puak - puak DAPigs tu menentang Islam secara subversif.

Kita tengok apa yang diorang buat di Pulau Pinang tu pun cukup la. Nak buat ceramah agama pun diorang boleh batalkan disaat - saat akhir dengan alasan tidak bersetuju dengan penceramah. (KLIK SINI)

Belum cerita lagi mengenai penentangan puak - puak DAPigs tu terhadap perlaksanaan Hukum Islam. Jadi, tak heran la jika ramai yang melihat agenda DAPigs tu memang menjurus ke arah Anti Islam.

Setakat DAPigs ambik orang Melayu jadi ADUN dan Ahli Parlimen, itu tidak membuktikan bahawa mereka Bukan Anti Islam. Sekadar ada ahli dari kalangan orang Melayu pun tidak memadai.

Hakikatnya, tindakan Si ADUN DAPigs tu membantah khutbah yang dikeluarkan oleh JAIP tu sebelum ini hanya sekadar memalukan diri dia sendiri je. Dia yang GAGAL menerima Hidayah yang cuba disampaikan. Jadi, jangan la dia nak salahkan orang lain pulak!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.