Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ADUN DAPigs TERIMA KHIFARAH!!!

SEMUT HITAM
ADUN DAPigs TERIMA KHIFARAH!!!
Itu lah diantara luahan yang diberikan oleh beberapa orang sahabat bila kita bukak cerita pasal Si ADUN DAPigs yang telah menerima ugutan dari individu yang tidak dikenali sebelum ini.


Kata mereka, Si ADUN DAPigs tu patut bersyukur kerana dia hanya menerima ugutan melalui kiriman nota dan juga kain rentang serta bangkai ayam yang digantung depan pejabat dia.

Tapi malangnya kata mereka, perkara tu tidak dipedulikan lansung oleh Si ADUN DAPigs tu yang dilihat semakin menjadi tak sedar diri bila dia buat keputusan nak bertanding dalam pemilihan parti tu.
"Sepatutnya, ADUN DAP tu terima ianya sebagai satu khifarah. Zaman sekarang ni semua benda dibayar cash. Hari tu dia mempertikaikan khutbah Aidiladha.Sekarang, dia terima pulak ugutan terhadap keluarga dia sekali. Yang buat ugutan pulak bukan orang lain. Tapi dari kalangan ahli parti dia sendiri.Itu membuktikan bahawa ada dikalangan mereka sendiri pun yang tak puas hati dengan dia walaupun dia dah jadi wakil rakyat," jelas seorang rakan.
Malah mereka juga memberikan pandangan bahawa nasib malang yang menimpa Si ADUN DAPigs tu sebab dia cari sendiri. Bukannya salah orang luar yang takde kaitan lansung dengan dia.

Kata mereka, perkara itu bukannya baru. Bahkan sejak dari dulu lagi parti Ultra Chauvanist tu menjadi tempat persembunyiaan puak - puak haluan kiri dan bekas - bekas komunis zaman dulu.
"Siapa suruh dia nak sangat berkawan dengan puak - puak DAP tu? Sekarang dia sendiri terima la padahnya. Tak pasal - pasal je keluarga dia sendiri terbabit.Dari dulu lagi orang dah kata, parti tu parti komunis. Ramai gengster yang jadi ahlinya. Tengok cara diorang ugut pun kita tau. Tapi dia degil," jelas mereka lagi.
Pokok pangkalnya, parti DAPigs tu memang mengamalkan budaya samseng. Perkara yang sama jugak berlaku di Selangor bila Si Tony Puaka tu 'langgar' tempat orang, lepas tu tuduh orang lain Gengster.

Sewajarnya, Si ADUN DAPigs tu patut rasa bersyukur dan menerima perkara itu sebagai satu hidayah agar tidak sesuka hati menggadaikan maruah Islam demi kepentingan Politik. Tapi kalau dah dasar manusia tak sedar diri ni, memang payah la kita nak bagi nasihat!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.