Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

'AYAM TAMBATAN' DAH JADI 'ANJING KURAP'!!!

SEMUT HITAM
'AYAM TAMBATAN' DAH JADI 'ANJING KURAP'!!!
Alamak ai!!! Apa la malangnya nasib yang menimpa diri dia ek. Dek kerana dia sekarang kuat sangat membuat kritikan terhadap parti, ibarat macam 'Anjing kurap' je diorang layan dia.

Mungkin ini la khifarah hidup seorang Macai. Ada masa dia disanjung melangit tinggi. Bila sampai masanya nanti, dia akan dipijak - pijak macam Sampah dan buang dia dalam longkang.

Dulu, dia la yang disebut - sebut sebagai Hero apabila tampil membuat tuduhan fitnah terhadap Perdana Menteri dan Isteri dengan isu berkaitan dengan cincin yang harganya berjuta - juta tu.

Dia jugak la yang diangkat serta dijulang menjadi Ikon kepada Anak Muda Kecoh dan dipilih menjadi ketua pemimpin serta penaung kepada NGO Suara Anak Muda Mabuk (SAMM) tu.

Tapi sekarang, bila dia bukak mulut mempertikaikan tindakan parti sewaktu pemilihan kepimpinan tu sebelum ini, dia digantung tak bertali. Hak Kebebasan Bersuara dia telah ditarik.

Segala aduan dan laporan yang dibuat terhadap semua penyelewengan serta salah laku yang berlaku sewaktu pemilihan parti hanya sekadar ditong - sampahkan oleh pemimpin - pemimpin atasan.

Dan bila dia bersuara dan membuat pendedahan mengenai kemungkinan puak - puak PKR tu akan berpecah belah akibat campur tangan pihak luar, ramai pulak yang meroyan tak tentu arah.

Walaupun pada hakikatnya, pendedahan yang dia buat tu mempunyai kemungkinan jelas dan nyata. Kebarangkalian wujudnya perpecahan dikalangan pemimpin parti tu memang nyata.

Semuanya akibat sikap terburu - buru yang dilakukan oleh Presiden parti yang didesak dan diberi tekanan oleh puak - puak DAPigs dalam mengumumkan pembentukan Pakatan Haprak Baru tu.

Jika tidak, kenapa pulak ada dikalangan pemimpin parti tu sendiri yang memfailkan petisyen bantahan terhadap pengumuman yang telah dibuat oleh Presiden parti secara terbuka?

Itu yang membuatkan banyak pihak mula membuat spekulasi dan kesimpulan mereka sendiri. Tapi puak - puak PKR tu tetap jugak nak menutup pekung busuk yang dah terdedah.

Diorang tetap jugak nak memperbodohkan orang lain dengan penafian mereka. Sampai tahap, sanggup pulak diorang desak agar Si Chagubard ni diambil tindakan serta dipecat dari parti.

Tapi, apa boleh buat. Macam yang kita cakap tadi jugak la. Semua tu bukan salah orang lain. Sebaliknya salah dia sendiri. Yang dia nak sangat jadi Macai Parti Keluarga Rosak tu sapa suruh!!! Dia sendiri jugak yang sengaja cari penyakit!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.