Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KEPUTUSAN AG BUAT MACAI PECAH KEPALA!!!

SEMUT HITAM
KEPUTUSAN AG BUAT MACAI PECAH KEPALA!!!
Aduhai!!! Macam mana nak "Spin" kenyataan yang dibuat oleh Pejabat Peguam negara ni ek? Hampir nak pecah kepala Macai - Macai Pakatan Haramjadah tu dibuatnya sejak malam semalam.

Semalaman diorang perah otak berfikir macam mana caranya nak cetuskan persepsi negatif terhadap laporan yang disiarkan. Dengar kata, ada yang sampai hilang akal sebab tak tido malam.

Cara paling mudah, keluarkan kenyataan dengan membuat dakwaan kononnya kakitangan pejabat Peguam Negara tu semuanya Barua Kerajaan dan hanya cuba nak menjaga periuk nasi mereka.

Kaitkan jugak dengan tindakan pihak Kerajaan menggugurkan jawatan AG sebelum ini dan lantik mereka dari kalangan yang mudah tunduk, seolah - olah AG baru sekarang ni takde Integriti.

Hanya itu je jalan keluar yang mampu dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haramjadah tu untuk memutar-belitkan kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Pejabat Peguam Negara tu semalam.

Alang - alang diorang pun sendiri keliru dengan tuduhan serta dakwaan yang dibuat, biar orang lain pun ikut sama. Kesimpulan mudahnya, kerja puak - puak Pakatan Haramjadah tu hanya sekadar MENIPU dan MENGELIRUKAN rakyat. Itu je kerja yang diorang tau buat!!!
SHAH ALAM:  Pejabat Peguam Negara (AG) membersihkan pegawai 1MDB daripada sebarang salah laku mengenai siasatan yang dijalankan oleh Bank Negara.

"Kertas siasatan telah diserahkan kepada Pejabat Peguam Negara pada 21 Ogos 2015. Kertas siasatan itu dikaji, Timbalan Pendakwaraya Persekutuan I, Abdul Majid Tun Hamzah memutuskan bahawa TIADA KESALAHAN yang dilakukan oleh pegawai 1MDB dan mengarahkan tiada siasatan lanjut dibuat," kata pejabat itu dalam satu kenyataan hari ini.

Pejabat itu berkata kertas siasatan berkenaan dikembalikan kepada Bank Negara pada 11 September dan keputusan untuk tidak mendakwa telah dimaklumkan kepada bank pusat itu pada hari yang sama.

Susulan itu, Bank Negara, dalam surat bertarikh 1 Oktober, mencadangkan supaya Pejabat Peguam Negara menyemak semua keputusannya.

Menurut kenyataan itu, Pejabat Peguam Negara menimbang permohonan Bank Negara dan mengambil kira tidak ada bukti baru yang dikemukakan. Justeru, pihak Peguam Negara mengekalkan keputusan awalnya bersabit siasatan berkenaan,  tambah kenyataan itu.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.