Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KIT SIANG SERU RAKYAT TOLAK SLOGAN 'PAS ITU ISLAM'!!!

SEMUT HITAM
KIT SIANG SERU RAKYAT TOLAK SLOGAN 'PAS ITU ISLAM'!!!
KUALA LUMPUR – DAP mendakwa kaum Melayu terutama ahli dan penyokong PAS telah lama terpedaya dengan mitos politik yang diwar-warkan oleh pemimpin PAS selama ini kononnya PAS itu Islam dan Islam itu PAS. 
Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata, kaum Melayu perlu berhenti daripada mempercayai mitos itu jika berhasrat melihat Malaysia menjadi sebuah negara yang harmoni, bersikap sederhana dan mempunyai masyarakat plural yang berjaya. 
“Tiada apa yang boleh menjadi lebih memecah-belahkan dan menjejaskan matlamat untuk memupuk minda Malaysia yang progresif dan inklusif daripada meragui pegangan agama orang lain hanya kerana mereka bukan penyokong parti politik tertentu,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini. 
Beliau memberi jaminan kepentingan kaum Melayu tidak akan terjejas jika DAP dan Pakatan Harapan memerintah negara kerana Perdana Menteri baharu akan tetap dilantik dalam kalangan Melayu. - MyNewsHub
PS: Heh! Memang la Si Apek Kit Siang tu kata kedudukan orang Melayu akan tetap terpelihara. Tapi semua Hak Keistimewaan Melayu akan dihapuskan juga kalau DAPigs tu memerintah.

Semua orang dapat Hak Sama Rata termasuk la tanah rezab Melayu, kuota Melayu dalam Universiti dan Perkhidmatan Awam, bantuan - bantuan kepada Bumiputera akan dihapuskan.

Itu janji puak - puak DAPigs yang menjadi dasar parti tu selama hari ini. Hakikatnya, DAPigs nak Melayu Malaysia jadi macam Melayu Singapura. Dipinggir dan terus terpinggir.

Lantik la Perdana Menteri dari kalangan orang Melayu sekali pun. Tapi Perdana Menteri tu hanya setakat jadi Boneka untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri je buat apa.

Perkara seperti tu telah dilakukan bila diorang memerintah Perak dulu. MB orang Melayu, tapi yang untung DAPigs tu jugak. Tanah kampung bangsa dia diberi hak milik sampai 999 tahun.

Tapi dalam masa yang sama, semua tanah kampung orang Melayu dan orang India di Pulau Pinang diorang rampas. Habis semua rumah - rumah diroboh dan diratakan dengan bulldozer.

Itu REALITI yang cuba disembunyikan oleh DAPigs. Pun lagi Si Apek Kit Siang tu nak meroyan kata puak - puak DAPigs tu akan menjaga kepentingan orang Melayu? Setakat bercakap je baik tak payah!!! Buat mengabihkan masa je nak Menipu Rakyat ni!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.