Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

KURANG SORANG CHAUVANIST DAPigs DALAM DEWAN!!!

SEMUT HITAM
KURANG SORANG CHAUVANIST DAPigs DALAM DEWAN!!!
Ada atau pun tidak Si Apek Kit Siang ni dalam dewan sebenarnya tidak memberikan sebarang signifikan. Ada pun tak memberikan sebarang faedah, takde pun lagi baik. Setakat mengabihkan masa je.

Sejak dari dulu sampai sekarang, kewujudan Si Apek Kit Siang tu dalam sidang Parlimen tak memberi apa - apa kesan terhadap pembangunan Negara. Jauh sekali nak menjaga kepentingan rakyat.

Dia hanya dilihat mempergunakan sidang dewan Parlimen tu demi untuk melaksanakan agenda subversif yang berbaur Chauvanist yang asa kepada perjuangan parti dia semata - mata. 

Kehadiran dia hanya sekadar nak membuat tuduhan dan dawkaan yang buakn - bukan terhadap Kerajaan, menyalah-gunakan kuasa imuniti sebagai Ahli Parlimen. Itu je kerja dia.

Jadi, tak payah la puak - puak Pakatan Haramjadah tu nak meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal. Si Apek Kit Siang tu hanya setakat meninggalkan dewan sebab kena gantung 6 bulan je dari menghadiri sidang Parlimen. Bukannya dia meninggal dunia!!!
KUALA LUMPUR - Sidang Dewan Rakyat hari ini kecoh berikutan usul penggantungan Ahli Parlimen Gelang Patah, Lim Kit Siang  dibuat oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Azalina Othman Said sejak semalam.

Kit Siang bakal berdepan penggantungan enam bulan daripada menghadiri Dewan Rakyat dan sekiranya beliau tidak membuat permohonan maaf dan menarik balik kenyataan terhadap ‎Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia sehingga jam 11.30 pagi ini, usul penggantungannya akan menjadi usul pertama yang akan didebatkan dalam sidang Dewan Rakyat di Parlimen, hari ini.

Kit Siang ketika dalam Dewan hari ini menjelaskan bahawa tuduhannya terhadap Pandikar dibuat secara tidak sengaja.

"Saya tak sengaja! Tak sengaja! Mana (perkataan) yang saya sebut secara sengaja untuk tuduh Speaker?   Siapa (ahli Parlimen) yang kata saya sengaja tuduh Speaker, bangun sekarang! Kita jumpa di court (mahkamah)!"  katanya sambil mengangkat tangannya ke udara untuk beberapa ketika.

Sejurus selepas itu, Azalina yang juga Ahli Parlimen Pengerang bangun dari tempat duduknya dan membacakan usul gantung Kit Siang.


Usul tersebut disokong oleh (BN-Muar), Datuk Razali Ibrahim atas alasan mempertahankan kedudukan dan maruah Pandikar sebagai Speaker Dewan Rakyat.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.