Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LEPAS PAS, PKR PULAK DAPigs PECAHKAN???

SEMUT HITAM
LEPAS PAS, PKR PULAK DAPigs PECAHKAN???
Hebat!!! Jika dilihat dari satu sudut, perencanaan strategi yang dirancang oleh puak - puak DAPigs ni untuk memecah-belahkan Pakatan Haramjadah tu memang dilaksanakan dengan cukup bijak.

Agenda subversif yang direncanakan tanpa pengetahuan orang lain tu nampak gayanya sedikit sebanyak telah membuahkan hasil apabila pemimpin PAS ramai yang keluar dari parti itu.

Mungkin kali ini, giliran puak - puak PKR tu pulak mendapat nasib yang sama. Perkara tersebut dapat dilihat dengan jelas apabila wujudnya penentangan secara dalaman parti itu sendiri.

Nak pulak berkaitan dengan isu pembentukan Pakatan Haprak Baru yang telah diumumkan oleh Presiden PKR sebelum ini. Perkara tersebut menimbulkan pelbagai spekulasi dikalangan rakyat.

Terutama sekali dikalangan puak - puak Pakatan Haprak Baru itu sendiri. Mereka mempertikai, kenapa pengumuman mengenai pembentukan Pakatan itu dibuat secara tergesa - gesa?

Dan apa yang lebih menghairankan bagi semua pihak ialah kenapa pembentukan Pakatan Haprak Baru tu yang diumumkan itu dibuat tanpa PAS menjadi salah satu daripada anggotanya?

Ekoran daripada pertikaian itu lah yang membuatkan segelintir ahli diperingkat bawahan PKR sendiri bangkit mempersoalkannya sampai tahap mereka membuat petisyen terhadap kepimpinan Pusat.

Hakikatnya, semua orang tau. Pembentukan dan pengumuman mengenai Pakatan Haprak Baru tu TERPAKSA dibuat atas desakan dari kalangan puak - puak DAPigs yang terlalu Ghairah mahu menyingkirkan PAS.

Dari sumber yang didedahkan, dalang disebalik petisyen tersebut ialah Si Menteri Besar Cap Ayam tu sendiri sebab umum mengetahui bahawa dia memang tidak menyokong pembentukan Pakatan tersebut.

Ianya adalah kerana pembentukan Pakatan Haprak Baru tu dibuat tanpa penyertaan PAS dimana parti itu merupakan penyokong kuat kepada Si Menteri Besar Cap Ayam tu sebelum ini.

Kesimpulan mudahnya, agenda subversif yang disusun oleh puak - puak DAPigs tu nampak gayanya semakin menjadi kenyataan. Penyudahnya nanti, bila semua orang dah disingkirkan, yang tinggal hanya Macai yang sanggup jadi Barua Penjilat Bontot diorang je!!! 

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.