Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MUDAH JE DAPigs LUDAH MUKA PKR!!!

SEMUT HITAM
MUDAH JE DAPigs LUDAH MUKA PKR!!!
Hahaha!!! Kan kita dah cakap. Puak - puak Parti Keluarga Rosak tu tak payah berangan la nak jadi 'Abang Besar' dalam Pakatan Haprak Baru tu. Diorang takkan mampu nak lawan dengan DAPigs.

Hakikatnya, semua orang pun dah dapat menduga jawapan yang akan dikeluarkan oleh puak - puak DAPigs tu terhadap keputusan yang diumumkan oleh puak - puak PKR semalam.

Semua orang pun tahu pendirian PAS dan juga DAPigs yang tetap enggan berkerjasama diantara satu sama lain itulah yang menyebabkan Pakatan Haramjadah tu berkubur sebelum ini.

Jadi, bagaimana mungkin puak - puak PKR tu boleh buat keputusan untuk membuka ruang kepada PAS agar kembali menyertai Pakatan Haprak Baru yang turut dianggotai oleh DAPigs tu?


Walhal puak - puak DAPigs tu juga yang sebelum ini telah melemparkan pelbagai tuduhan serta membuat dakwaan buruk terhadap PAS serta melabelkan parti itu sebagai 'Pengkhianat'.

Persepsi itu kini sudah semakin menular dikalangan rakyat, terutamanya bagi pemimpin - pemimpin DAPigs sendiri sehingga menyebabkan mereka berasa sangsi dengan kesetiaan PAS.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila kepimpinan DAPigs mula mempersoalkan sama ada PAS boleh dipercayai atau tidak sekiranya mereka diberi kebenaran untuk sertai Pakatan baru tu.
Bolehkah Pakatan Harapan mempercayai Pas di mana PKR sekarang membuka kembali pintu untuk Pas menyertai gabungan itu? Itu persoalan yang dilontarkan oleh Ahli Parlimen DAP-Klang, Charles Santiago berhubung keputusan yang diumumkan oleh Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali untuk membuka semula pintu Pakatan Harapan kepada Pas. Bagaimana boleh mempercayai Pas sebagai rakan kongsi yang sebelum ini dilihat tiada komitmen yang diberikan terhadap Pakatan Rakyat. 
“Ini adalah soalan yang Azmin perlu jawab, bolehkah beliau menjamin Pas boleh dipercayai dan apakah asas jaminannya?” soalnya ketika dihubungi The Rakyat Post.
Nah! Sekarang Si Azmin tu pulak dibebani dengan persoalan yang dibangkitkan oleh puak - puak DAPigs. Mampu tak dia nak berikan jawapan terhadap persoalan tersebut? Atau dia hanya sekadar buat keputusan semalam demi menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri?

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.