Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PASMA-Cai DAKWA MB SELANGOR NI PENAKUT KE???

SEMUT HITAM
PASMA-Cai DAKWA MB SELANGOR NI PENAKUT KE???
Heh! Kalau kita lihat dari satu sudut, memang itulah yang cuba dinyatakan oleh puak - puak PASMA-Cai ni. Tapi tinggal lagi, diorang tak berani nak nyatakan ianya secara terang - terangan.

Maka sebab itulah puak - puak PASMA-Cai tu cuba membat perbezaan diantara tindakan yang dilakukan oleh Si Menteri Besar Selangor tu dengan Si Tokong DAPigs di Pulau Pinang.

Dengan menggunakan alasan KONONnya penubuhan Pakatan Haprak Baru tu perlu disegerakan, puak - puak PASMA-Cai tu dilihat hanya sekadar menyindir Si Menteri Besar Selangor tu.

Menurut kata Presiden PASMA-Cai tu, penubuhan Pakatan Haprak Baru tu tidak akan menggugat kedudukan Rejim Pakatan Selangor pimpinan Si Menteri Besar Selangor tu sendiri.

Bahkan penubuhan tersebut juga adalah untuk terus memastikan puak - puak Pakatan Harprak tu memerintah negeri itu memandangkan majoriti kerusi DUN dikuasi PKR dan DAPigs.
"Kita perlu wujudkan dengan segera pakatan tersebut sebagai contoh kepada rakyat ketika pilihan raya nanti," kata Phahrolrazi yang juga Adun Pengkalan Kundor kepada media hari ini.
Dalam erti kata lainnya, Presiden PASMA-Cai tu dilihat cuba untuk mendesak agar Si Menteri Besar Selangor tu segera menyingkirkan puak - puak PAS tu dari pentadbiran Negeri.

Walhal semua orang pun tau yang Si Menteri Besar Selangor tu tetap mahu PAS kekal dalam Rejim Pakatan yang dipimpin bagi memastikan kedudukan dia tidak tergugat oleh orang lain.

Hakikatnya, Si Menteri Besar tu tetap memerlukan sokongan dari PAS sepertimana yang dia cuba lakukan ketika melobi diri dia untuk merampas jawatan tersebut dari Presiden PKR sebelum ini. 

Persoalannya, adakah berani Si Menteri Besar Selangor tu nak singkirkan PAS dari pentadbiran Rejim Pakatan negeri yang dipimpin dan menjadi pembelot kepada parti yang pernah membantunya?

Atau, adakah dia lebih sayangkan kerusi Menteri Besar tu sehingga sanggup membelakangkan keutamaan parti demi menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri? Kalau setakat pandai 'Main Wayang' dan 'Pukul Keliling' je, baik tak payah!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.