Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Anthony Loke tempelak Arul, jangan guna speaker 'lari' debat

CELAH GELEGAR
Anthony Loke tempelak Arul, jangan guna speaker 'lari' debat

DAP hari ini menempelak presiden 1MDB, Arul Kanda Kandasamy kerana didakwa menggunakan speaker Dewan Rakyat sebagai alasan untuk mengelak daripada berdebat berhubung isu firma negara yang sarat hutang itu.
Menurut ketua whip parlimen DAP, Anthony Loke, Arul Kanda harus mengakui jika beliau takut untuk berdebat dengan Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli yang hari ini dinamakan menggantikan Tony Pua.
"Beliau sengaja membuat alasan. Tidak ada isu. Jangan gunakan speaker sebagai alasan untuk tidak berdebat," kata Loke kepada pemberita di lobi Parlimen, hari ini.
"Kalau nak larikan diri, beritahu saja. Jangan cuba gunakan speaker untuk elak. Speaker katakan dengan jelas, Arul pernah diwawancara, tiada masalah," katanya.
Menurut Loke yang juga adalah ahli parlimen Seremban, Pandikar menyatakan dengan jelas bahawa bahawa perdebatan di antara anggota Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) dengan Arul Kanda tidak dibenarkan.
"Tetapi jika debat antara seorang MP dengan Arul Kanda adalah ok. Dia (Pandikar) tak boleh halang (debat) itu," kata Loke.
Selasa lalu, Pandikar berkata beliau sedia melepaskan jawatan speaker Dewan Rakyat jika kerajaan mahu meneruskan rancangan perdebatan itu.
Ia berikutan keputusan Pua yang juga adalah anggota PAC mencabar Arul Kanda berdebat dengannya secara langsung.
Bagaimanapun, Pandikar kemudiannya mengumumkan di Dewan Rakyat bahawa Pua perlu berundur dari PAC terlebih dulu jika mahu berdebat ataupun tidak lagi terbabit dengan prosiding siasatan 1MDB..
Katanya, pembabitan Pua dalam debat itu boleh menjejaskan siasatan PAC ke atas 1MDB.

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.