Hi quest ,  welcome  |  sign in  |  registered now  |  need help ?

Video of the day

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAKDE BEZANYA SI PELIWAT TU DENGAN BANDUAN LAIN!!!

SEMUT HITAM
TAKDE BEZANYA SI PELIWAT TU DENGAN BANDUAN LAIN!!!
Itu persoalan yang perlu dijelaskan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu. Apa istimewanya Si ketua Penipu tu sampai dia perlu diberi layanan istimewa dari semua pihak termasuk pihak Penjara?

Kenapa hanya kes dia je yang perlu diberikan perhatian serius sedangkan banyak lagi kes lain yang melibatkan jenayah LIWAT ni didakwa melalui sistem undang - undang di Malaysia?

Adakah hanya kerana nama dia "Anwar Ibrahim" maka dia perlu diberikan tumpuan oleh semua pihak termasuk Pertubuhan Bangsa - Bangsa Bersatu? Itu satu alasan yang tak masuk akal.

Perkara yang sama juga turut dibangkitkan dikalangan rakyat yang ternyata sudah muak dan jelak dengan wayang 'Air Mata Buaya' yang dipaparkan oleh keluarga Si Ketua Penipu tu.

Bahkan layanan istimewa yang diberikan oleh pihak pengurusan Penjara kepada Si Ketua Penipu tu sepanjang dia bergelar Banduan di Sungai Buluh tu pun juga turut menjadi pertikaian dikalangan rakyat secara terbuka.

Tindakan pegawai penjara memberi layanan istimewa kepada bekas Ketua Pembangkang dipersoal dan ianya dibangkitkan oleh Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar, Datuk Jamal Md Yunos.

Malah, Jamal juga turut mengaitkan isu itu dengan kebarangkalian berlakunya "Rasuah" sehingga membolehkan Si Ketua Penipu tu mendapat layanan berbeza berbanding banduan lain.
“Kalau waktu dahulu mereka yang mempunyai keistimewaan setelah merasuah pegawai-pegawai terlibat. Persoalan di sini saya nak timbulkan, adakah Anwar Ibrahim telah merasuah pegawai-pegawai penjara, ini persoalan bukan tuduhan kerana terlalu banyak keistimewaan yang beliau dapat berbanding tahanan-tahanan lain,” katanya kepada FMT.
Pada masa sama, Jamal turut membidas tindakan keluarga Si Ketua Penipu yang terus mempersoalkan layanan yang diberikan pihak penjara, sedangkan mereka TIDAK LAYAK berbuat demikian.

Jelasnya, tindakan pihak penjara yang memberi layanan istimewa yang secara berlebihan kepada Si Ketua Penipu tu hanya akan menghilangkan keyakinan rakyat terhadap institusi tersebut.

Hakikatnya, Si Ketua Penipu tu bukannya manusia Agung atau pun Anugerah Tuhan yang perlu diberikan layan istimewa sedemikian rupa. Sebaliknya, Si Ketua Penipu tu seorang BANDUAN yang didapati bersalah kerana MELIWAT Bekas Pembantu Peribadi dia sendiri!!!

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.